Moksleivių kūno kultūros pamokos – LVJC baseine

Jau trejus metus iš eilės Lietuvos vaikų ir jaunimo centras (LVJC) aktyviai įsitraukia į Lietuvos plaukimo federacijos (LPF) organizuojamą projektą „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“, kuriame pradinių klasių moksleiviai mokosi plaukti baseinuose.

Pagal projektą (rugsėjo–gruodžio mėn.) LVJC baseine plaukimo užsiėmimus gavo ir pagrindinius plaukimo įgūdžius įgijo Vilniaus „Genio“ progimnazijos, Vilniaus humanistinės mokyklos, Vilniaus „Žemynos“ progimnazijos, Vilniaus Žygimanto Augusto pagrindinės mokyklos, Buivydiškių pagrindinės mokyklos, Vilniaus „Vilnies“ pagrindinės mokyklos, Vilniaus „Volungės“ darželio-mokyklos, Vilniaus Valdorfo iniciatyvos „Atviroji mokykla“ ir Šv. Juozapo mokyklos ugdytiniai.

Baseine mokosi ne tik plaukti, bet ir įveikti gylio baimę

Vilniaus „Žemynos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja Marija Antulienė džiaugiasi, kad jų mokyklos moksleiviams buvo suteikta galimybė dalyvauti projekte. Pasak mokytojos, antrokai noriai mokosi plaukti, o tėveliai tuo ypač džiaugiasi ir palaiko šią iniciatyvą. M. Antulienė sako, kad projektą asmeniškai vertina tik teigiamai, nes tai – ypač efektyvi skęstamumo prevencija.

Vilniaus humanistinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja Vaida Špokevičiūtė taip pat pabrėžia projektu skatinamą vaikų saugumą,  o naudą sveikatai – grūdinimąsi, fizinės formos gerinimą – laiko savaime suprantamu dalyku.

Pasak V. Špokevičiūtės, pirmose pamokose ne visi vaikai jautėsi gerai. Dalis moksleivių bijojo baseino, vandens, gylio ar apskritai nemokėjo plaukti, o per palyginti trumpą laikotarpį pasimatė akivaizdūs rezultatai. „Kai kurių vaikų matome ypač stiprų progresą. Bijoję lipti į baseiną vaikai, dabar (nors dar su pagalbinėmis priemonėmis) plaukia ne palei kraštą, o drąsiai vidury takelio. Šiame kontekste yra labai svarbu trenerio kompetencijos – gebėjimas bendrauti ir perteikti žinias. Treneris yra tas žmogus, kuris realiai gali motyvuoti ir pakeisti vaikų požiūrį į pamoką“, – neabejoja V. Špokevičiūtė.

Plaukimo pamokos – ne vandens pramoga... 

Vilniaus humanistinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja pabrėžia, kad vaikams plaukimo pamokos nėra tarsi vandens pramoga, kurią galima kada nori lankyti. „Jos reguliarios ir tai yra darbas. Kiekvieną savaitę vaikai turi konkrečiu laiku eiti ir treniruotis, o ne tiesiog būti vandenyje. Taip mažieji mokosi ir plaukti, ir tam tikros disciplinos, ištvermės. Baseine nėra paprasta, reikia stengtis ir įdėti pastangų. Visi šie dalykai vaikus augina kaip mažas asmenybes“, – sako V. Špokevičiūtė.

Iniciatyvų mokyti vaikus plaukti daugėja

Jei anksčiau, dėl projektų stokos, mokyti vaikus plaukti kūno kultūros pamokose buvo retenybė, dabar pakanka parodyti tik daugiau iniciatyvos. Pradinių klasių mokytoja Marija Antulienė sako, kad savo antrokus į projektą užregistravo pati. „Juk kūno kultūrose pamokose negalime visapusiškai suteikti to, ką gauna baseine“, –  tvirtina mokytoja. 

Vilniaus humanistinės mokyklos mokytojams nereikia patiems imtis veiksmų. Direktoriaus pavaduotoja V. Špokevičiūtė pasakoja, kad prieš porą metų atsidariusioje mokykloje plaukimas yra laikomas būtinybe. „Mūsų mokyklos ugdytiniai bet kuriuo atveju lankytų baseiną: būtų ar nebūtų projekto. Programoje numatyta, kad viena iš kūno kultūros pamokų vyksta baseine. Džiugu, kad šis LPF projektas sukuria daugiau galimybių tėveliams, kurie dėl finansinių priežasčių, negalėtų leisti savo vaikų į baseiną“, – sako V. Špokevičiūtė.

 „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“ – tai Lietuvos plaukimo federacijos organizuojamas projektas, skirtas pradinių klasių moksleiviams. Pagal projekte taikomą sertifikuotą mokymo plaukti programą, mokyklose dalis kūno kultūros pamokų yra skiriama plaukimo užsiėmimams. Tokiu būdu mokyklinio amžiaus vaikai įgyja pagrindinius plaukimo įgūdžius, o projektu prisidedama prie skęstamumo problemos sprendimo ilgalaikėje perspektyvoje.

Paskelbta: Gruodžio 14, 2017

X
Prenumerata