DARNI MOKYKLA: Prezidento Valdo Adamkaus gimnazistų patirtis

Ekologinis ugdymas skatina teigiamus pokyčius ir yra ypač naudingas besiformuojančiai vaiko asmenybei, įsitikinusi Rozvita Brazaitienė, Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

Atlikusi „Darnios mokyklos“ ekologinio pėdsako tyrimą gimnazija pasirinko kelias sritis, kurias norėtų tobulinti – darnaus mobilumo įgūdžius ir rūšiavimą bei taupymą.

Mobilumo rodikliui pagerinti visų pirma imta propaguoti dviračius – sveiką ir saugų keliavimo būdą ištisus metus. „Pasistatėme tris 10-viečius dviračių stovus, kurie tuoj pat užsipildė. Kiekvienoje klasėje atsirado dviratininkų. Kai kurie dviračiais į mokyklą atvyksta net ir žiemą“, – pasakoja R. Brazaitienė. Ateityje dviračių stovų ketinama įrengti dar daugiau. Gimnazijos mokytojai mobilumo rodiklius gerina vieni kitus pavežėdami, vykstant į mokyklą ar iš jos – į mokyklą kasdien atvažiuoja po 4–5 pilnus automobilius.

Kita sritis, kurios rodiklius gimnazija gerina, tuo pačiu pažindama ekologinį pėdsaką – atliekų rūšiavimas. Moksleiviai, mokytojai renka panaudotus elementus bei buitinę techniką, stengdamiesi surinkti jų kuo daugiau bei nurungti kitas klases. Dalyvaudami respublikiniame projekte „Mes rūšiuojame“ už antrines žaliavas gautas lėšas įsigyja sporto inventoriaus, knygų. Apie rūšiavimą kalba per įvairias pamokas, pavyzdžiui, integruotų matematikos ir informacinių technologijų pamokų metu jie mokėsi rūšiuoti atliekas išmaniųjų programų pagalba, rūšiavo, svėrė, matavo, braižė grafikus, analizavo ir formulavo išvadas. „Negaliu tvirtai teigti, kad tai susiję tik su mokinių veikla, tačiau šalia gimnazijos esančių privačių namų kvartale atsirado naujų rūšiavimo konteinerių“, – pasakojo R. Brazaitienė, kalbėdama apie rūšiavimo veiklos rezultatus ir naudą bendruomenei.

Kalbėdami apie vandens taupymą bei ieškodami būdų, kaip sumažinti jo suvartojimą, biologijos ir fizikos pamokų vaikai skaičiavo, kiek vandens išlaša iš nesandaraus ar blogai užsukto krano bei kiek visa tai kainuoja.

„Išskirti ir įvertinti šių pamokų apie vandenį naudą bandysime kitais metais, tačiau tai nebus taip paprasta, nes dalyvavimo „Darnios mokyklos“ programoje metu pakeitėme vandens čiaupus naujais“, –abejonėmis dalinasi direktoriaus pavaduotoja Rozvita.

Tvarus ir švarus gyvenimas neatsiejamas nuo rūpinimosi savo sveikata. 2016 metais gimnazija įstojo į sveikatą stiprinančių mokyklų tinklą. VDU Kauno botanikos sodo teritorijoje gimnazistai įsirengė savo EKO daržą su vaistažolėmis, kurių arbatas mielai geria mokykloje ištisus metus. Rozvitos Brazaitienės manymu, tokį daržovių ar žolelių daržą galėtų įsikurti bet kuri mokykla ar darželis. Vaikai čia gali nuolat stebėti, kaip dygsta, auga morkos ar burokėliai, žydi mėtos ar čiobreliai bei mėgautis šviežiu, sveiku ir labai naudingu maistu.

Vienintelė Lietuvoje ekologinės pakraipos gimnazija vykdo ir daugiau iniciatyvų. Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuota „Darni mokykla“ – tik viena iš jų. „Parengėme Ekologijos ir aplinkos technologijų sampratą, organizavome respublikinę konferenciją „Eko idėjos Lietuvai“, vykdome Jaunųjų Einšteinų konkursą, visi gimnazijos moksleiviai turi gamtamokslinių tyrimų pamokas, 8-10 klasių gimnazistai praktinius darbus vykdo Aleksandro Stulginskio universiteto laboratorijose. Džiaugiamės 2016 metų laimėta dotacija tarptautiniam projektui Erasmus + „Ecological literacy“. Už aplinkosauginius pasiekimus gimnazija yra gavusi tarptautinio pripažinimo sertifikatą ir „Žalią vėliavą“, – svarbiausius darbus pristato R. Brazaiteinė.

Daugiau apie DARNIĄ MOKYKLĄ

X
Prenumerata