Pristatyta „Ekologinio pėdsako tyrimo“ metodika

2015 lapkričio 20 d., LVJC

Praktinis seminaras „Ekologinio pėdsako tyrimo atlikimas“ vyko lapkričio 20 d. (penktadienį), Lietuvos vaikų ir jaunimo centre (Konstitucijos pr. 25, Vilnius), Geltonojoje salėje.

Kviečiame Lietuvos ugdymo įstaigų atstovus dalyvauti Darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programos seminare „Ekologinio pėdsako tyrimo atlikimas ugdymo įstaigoje“.

Šis tyrimas – darnaus vystymosi įgūdžių ugdymo programos „Darni mokykla“ dalis – pirmasis žingsnis, nuo kurio prasideda dalyvavimas projekte.

Renginio dalyviai:

  • Programos „Darni mokykla“ dalyviai
  • Mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų, dar svarstančių dėl savo dalyvavimo projekte, atstovai – pedagogai, administracijos darbuotojai.(Primename, kad registracija į programą tęsiasi iki lapkričio 27 d. el. p. [email protected])
  • Mokyklos ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos, savo veikloje besivadovaujančios darnaus gyvenimo principais.

Renginio tikslai:

  • pristatyti programą „Darni Mokykla“ bei pirmąjį jos žingsnį – Ekologinio pėdsako tyrimą,
  • suteikti dalyviams žinių kaip pasirinkti darnius ugdymo organizavimo būdus, skatinti socialines bei aplinkosaugines iniciatyvas.

Renginio programa:

9.30–10.00

Dalyvių registracija

10.00–10.30

Programos „Darni Mokykla“ pristatymas

Miglė Čibisovė,
projekto „Darni Mokykla“ vadovė

10.30–11.30

Darnus ugdymas ir jo svarba

Alona Rauckienė,
Lietuvos edukologijos universiteto docentė

11.30–12.30

KAVOS PERTRAUKA

12.30–13.00

Ekologinis pėdsakas – kas tai?

Jolanta Markevičienė,
Darnaus vystymosi ekspertė

13.00–14.30

Ekologinio pėdsako tyrimo atlikimas

Praktiniai mokymai

Jolanta Markevičienė
Darnaus vystymosi ekspertė

14.30–15.00

Aptarimas-refleksija

Miglė Čibisovė (Projekto „Darni Mokykla“ vadovė)

Apie savo dalyvavimą renginyje praneškite el. paštu [email protected]

Dalyvavimas renginyje – nemokamas.

„Ekologinio tyrimo pristatymas“ – jau antrasis programos „Darni mokykla 2015–2016“ renginys.

Lapkričio 12 d. mokykloms pristatytos darnaus mobilumo idėjos

Opiausia miestų problema – transporto spūstys – dažniausiai susidaro rytais, prie mokyklų. Jei moksleiviai savo rytinei kelionei rinktųsi darnesnes (aplinkai draugiškesnes) priemones – dviračius ar viešąjį transportą bei iš tėvelių nereikalautų atvežti jų į mokyklos kiemą, o išliptų neišsukę iš didžiųjų gatvių, kamščiai gerokai sutrumpėtų, – pasakoja darnaus gyvenimo įgūdžių programos „Darni Mokykla“ vadovė Miglė Čibisovė.

Būtent darnaus mobilumo temai – svarbai, iššūkiams ir galimybėms – buvo skirtas lapkričio 12 d. programos „Darni Mokykla“ renginys „Darnaus mobilumo plano rengimas ugdymo įstaigoje“ Lietuvos vaikų ir jaunimo centre, sukvietęs 30 švietimo įstaigų atstovų iš visos Lietuvos.

Renginio „Darnaus mobilumo plano rengimas ugdymo įstaigoje“ dalyviai kartu su Tomu Dubovniku, darnaus mobilumo planavimo specialistu, diskutavo apie darnaus mobilumo priemones bei kūrė planus joms šalia savo mokyklos įgyvendinti, aptarinėjo užsienio šalyse sėkmingai įgyvendintus praktinius pavyzdžius. Taip pat apžvelgė programos „Darni Mokykla 2014“ dalyvių – Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos ir Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos – su darnaus mobilumo priemonėmis Olandijoje supažindinančios kelionės į Ultrechtą –– įspūdžius ir atradimus. Ši kelionės - „Civitas activity fund“ įsteigtas prizas „Darni Mokykla 2014“ dalyviams.

Apie programą „Darni mokykla“:

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kartu su LESTO ir kitais verslo partneriais vykdo darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programą „Darni Mokykla“, kurios tikslas – ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir gebėjimų, reikalingų kurti darnias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi. Programa „Darni mokykla“ 2015 m. pateko tarp trijų geriausių iniciatyvų Švedijos verslo apdovanosimuose „Swedish Business Awards“ ir buvo pripažinta geriausiąja metų socialine iniciatyva.

Organizatoriai ir partneriai:



X
Prenumerata