Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.00 –11.10
|
Tapyba ant vandens
|
Iveta Utakytė
|
Tapybos ant vandens užsiėmimo metu susipažinsite su spalvomis bei išbandysite pagrindines technikas bei elementus, tokius, kaip Battal Ebru - battal (burbulų); Gel-Git Ebru su - greita kaita; Tarakli Ebru –šukavimas; Bulbul Yuvası Ebru –lakštingalos lizdas; Sal Ebrusu - Skara iš Ebru ir daugybę kitų.
|
12.00 –13.10
|
Įvairios dailės technikos
|
Iveta Utakytė
|
Praktinis užsiėmimas, kurio metu susipažinsite su įvairiomis dailės technikomis
|
|
|
|
|
14.00 –15.30
|
Steam iššūkis ikimokyklinėje įstaigoje
|
Dovilė Žukauskaitė, LVJC „Nykštukų mokyklėlės“ auklėtoja
|
STEAM ( Science, Technology, Engineering, Mathematics) –tai praktika jungianti mokslą, technologijas, inžineriją ir matematiką. Šiame praktikume lektorė pristatys:
kaip STEAM iššūkis gali tapti lengvai pasiekiama realybe kiekvienoje ikimokyklinio ugdymo įstaigoje,
kaip parengti STEAM iššūkius vaikams: kokios priemonės reikalingos, kada rekomenduojama šiuos iššūkius taikyti,kaip šios veiklos gali paskatinti vaikų kūrybiškumą, komandinį darbą bei tuo pačiu ugdyti jų gebėjimus.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.30 –11.45
|
Personažo kūrimas žaidžiant
|
Algimantas Žadeikis
|
Praktikumo metu lektorius pristatys, kaip perduoti žmogui ypatingą nuotaiką, nepakartojamą vaizdą, sužavėti ir sušildyti žmogaus sielą, kuriant personažus.
|
12.30 –13.45
|
Personažo kūrimas žaidžiant
|
Algimantas Žadeikis
|
Praktikumo metu lektorius pristatys, kaip perduoti žmogui ypatingą nuotaiką, nepakartojamą vaizdą, sužavėti ir sušildyti žmogaus sielą, kuriant personažus.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.00 –11.30
|
„Žaidybiniai metodai, skatinantys skaitymo ir rašymo gebėjimus”
|
Irena Kazymirkienė, Šiaulių Dainų progimnazijos mokytoja metodininkė
|
Seminaro dalyviai įgis praktinio pobūdžio gebėjimus taikant žaidybinius metodus ugdymo procese. Jie bus supažindinti su įvairiomis autorinėmis priemonėmis bei IT panaudojimo galimybėmis ugdant skaitymo ir rašymo įgūdžius.
Ugdymo metodų įvairovė suteikia galimybę efektyvinti ugdymo procesą, skatina mokinius dirbti kūrybiškai įgyjant ir įtvirtinant ugdymo(si) įgūdžius.
Įvairios žaidybinės ugdymo priemonės padeda stiprinti mokinių motyvaciją, skatina pamokas ir mokomąją medžiagą pateikti patraukliai, ją pritaikyti individualiems mokinio gebėjimas ir poreikiams, gauti kokybiškesnį grįžtamąjį ryšį.
|
12.15 –13.45
|
Interaktyviosios IT dirbtuvės su edukaciniais robotukais
|
Projektų vadovė, Rūta Kairytė
Projektų vadovas, Tomas Čerba
UAB “Biznio mašinų kompanija”
|
Renginio metu supažindinsime su naujausiomis priemonėmis, skirtomis ugdymo įstaigoms t.y. renginio metu mes parodysime:
- Edukacinius robotukus –bitutes. Renginio metu pedagogai turės galimybę susikurti edukaciniam robotukui skirtą kilimėlį, išbandyti roboto galimybes ir susipažinti su produkto pritaikymu ugdymo metu.
- Interaktyviąsias grindis. Pristatysime įrenginį, bei leisime dalyviams patiems išbandyti šią interaktyvią priemonę.
- Interaktyviąsias lėkštes. Supažindinsime su pačia naujausia ugdymo priemone –interaktyviomis lėkštėmis. Renginio metu organizuosime komandinį žaidimą, kurio metu pedagogai pasisems idėjų, kaip galima pritaikyti inovatyvias priemones ugdymo procese.
- Supažindinsime su naujausių interaktyviųjų lentų galimybėmis. Parodysime, kaip interaktyvią pamoką galima susikurti vos per kelias minutes, bei leisime patiems atlikti jau sukurtas užduotis.
|
14.15-15.45
|
Viena knyga –daug galimybių įgyvendinti bup mokytojui
|
Dominykas Kriauza (Karalienės Mortos mokykla)
|
Ką turi bendro šveicariškas peiliukas ir paveikslėlių knyga? Abu daiktai vertingi ir turi ne vieną paskirtį.
Diskusijos metu pažvelgsiu į paveikslėlių knygas giliau. Parodysiu, kaip viena knyga gali virsti linksmais lietuvių, matematikos, pasaulio pažinimo, emocinio intelekto ugdymo ir mokymo įrankiais.
Pateiksiu pavyzdžių, ką galima sužinoti apie paveikslėlių knygas skaitančius mokinius.
Pristatysiu žaismingus mokymo(si) būdus.
Mokiniai labai kūrybingi, protingi, skirtingi ir knygos padeda juos visus įtraukti į mokymosi procesą, o rezultatas dažnai išpildo bendrųjų ugdymo programų tikslus.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.00 –11.30
|
Didaktiniai žaidimai ugdantys vaikų kalbą
|
Raimonda Kirvėlienė, Anykščių r.Svėdasų Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija
|
Pristatysiu SPPC recenzuotas , autorines mokymo priemones išleistas Gudragalvio leidykloje :,,Garsų keliai” ir ,,Taisyklingai tark garsus S,Z,Š,Ž žodžiuose. Žaisk ir keliauk”, kurios skirtos ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdymui.
|
12.30 –14.00
|
Mini knygelės per įvairių dalykų pamokas
|
Alma Balnienė
|
|
14.15 –15.45
|
Matematika pradiniame ugdyme: įvairiai, linksmai ir kūrybingai
|
Alma Balnienė
|
Kūrybiškas mokymas(-is) –tai mokymas(-is), kuriam būdingas originalus mąstymas. Todėl svarbu yra ne tik kaip vaikai mokosi, bet ir tai, kaip mokytojas pasiruošia ugdymui.
Jei mokytojas mąsto kūrybiškai, ieško ne tradicinių, vadovėlinių būdų, kaip sukonstruoti pamoką, o atsižvelgia į tai, kas svarbu čia ir dabar, kurie būdai ar priemonės padės mokytis konkretiems vaikams, vaikai su nekantrumu laukia matematikos pamokų ir tai lemia sėkmę. Net ir nesėkmės tokiu atveju virsta kūrybiniu ieškojimu, kaip tai, kas nepasisekė, išmokti kitaip.
Mokykimės daugybos žaidžiant žaidimus, kepkime picą, kai reikia išmokti trupmenas, pristatykime save per kuriamas matematines užduotis, pamatykime matematiką savo kasdienėje aplinkoje, patys susikurkime matematiką aplink save. Tada ir vaikai pajus, kad laukia matematikos pamokų, ir mokytojui taps įdomiau dirbti. Seminare aptarsime ir praktiškai išbandysime bei kursime įvairias matematikos mokymosi strategijas ir priemones, diskutuosime, kaip sumodeliuoti mokytojui ir mokiniams patrauklią ir įtraukiančią mokymosi aplinką.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.15-11.45
|
Edukacinės priemonės –pagalba vaikams ir tėvams
|
Audronė Ališauskienė, logopedė ekspertė
Evelina Gladkauskienė, neformaliojo ugdymo mokytoja metodininkė
Rasa Barvainienė, priešmokyklinio ugdymo pedagogė ekspertė
Monika Grendienė, vyresnioji auklėtoja
Kauno lopšelis-darželis „Liepaitė“
|
Edukacinių priemonių –aplankų komplektas kuriame bus pateikta daugiafunkcinės metodinės priemonės (edukaciniai žaidimai), skirti vaikų kompetencijų lavinimui
|
12.00-13.30
|
Kūrybingas kalbos ugdymas(is) ir žaismingas ugdomojo proceso kūrimas kartu su vaikais
|
Dijana Borisovienė, Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Dobilas“ auklėtoja ekspertė
|
Seminaro metu bus pasidalinta sėkmėmis, įžvalgomis, savo patirtimi, įspūdžiais ir rekomendacijomis kaip ugdyti vaikų kalbos gebėjimus sukuriant žaidybines situacijas.
Bus pateikta daug kalbinių žaidimų ir idėjų vaiko sėkmingam ugdymui(si).
Pedagogai susipažins su vaizdinėmis ir didaktinėmis priemonėmis, žaidimais, skirtais foneminei klausai, rišliajai kalbai ugdyti, kalbos gramatiniam taisyklingumui, žodyno plėtotei.
Praktiškai pamatys, kokią įtaką vaiko kalbai turi tikslingai parinktos ugdymo(si) priemonės, žaidimai.
Bus pasidalinta patirtimi, kaip atskleisti vaikų kūrybiškumą, saviraišką, vaizduotę, kaip išryškinti vaiko gabumus.
Bus analizuojami vaikų darbai ir vaikų inicijuotos žaidybinės idėjos ugdymosi procese.
Seminaras skirtas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams.
|
13.45-15.15
|
Vaiko patirtinis mokymasis
|
Vilma Sobolienė, Ramunė Stanišauskienė, Kauno l/d „Šarkelė“, Šiaurės licėjaus Kauno skyriaus auklėtojos metodininkės
|
Judrieji žaidimai–pristatysime paprastuosius, ( su sportiniais žaidimų elementais ), turinčius aiškų sumanymą, taisykles, turiningus, įdomius, lavinančius ir tobulinančius vaikų judesius, patyrimą, ugdančius valią, nuovoką, drąsą, reakciją, keliančius teigiamas emocijas, suartinančius vaikus, teikiančius džiaugsmą ir pasitikėjimą savimi žaidimus.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.15 –11.45
|
Žaisti = ugdyti arba ikimokyklinio amžiaus vaikų kompetencijų ugdymas įvairių žaidimų pagalba
|
Gilija Gajauskienė. Kelmės „Kūlvestuko“ lopšelio-darželio specialioji pedagogė ir logopedė ir Jolanta Meškauskienė Kelmės r. pedagoginės
|
Išradingai parinkti žaidimai ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje lavina ne tik vaikų kompetencijas. Žaismingos veiklos skatina vaikų aktyvumą, išvengiant monotonijos ir vaikų, kaip stebėtojų, pozicijos. Todėl labai svarbu ieškoti naujų, įdomių, aktyvinančių žaidimų, kurie skatintų vaikų smalsumą, motyvaciją, plėstų žinias bei lavintų emocinį intelektą.
Kokie žaidimai ir veiklos yra patrauklios vaikams ir naudingos jų kompetencijų ugdymui, geriausiai gali pasakyti pedagogai- praktikai.
|
12.00 –13.30
|
Įtraukusis kalbėjimo įgūdžių ugdymas per vaidmenų žaidimą
|
Daiva Cibulskienė, Kauno „Varpo“ gimnazijos mokytoja metodininkė,
Marius Daugėla, Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazijos, Šv.Ignaco Lojolos kolegijos dorinio ugdymo, tikybos mokytojas
|
Ar prisimenate savo vaikystę, kai Jums buvo sekamos pasakos ir su didžiuliu entuziazmu jų klausėtės, įsivaizdavot ir svajojote, kaip galbūt sutiksite šių pasakų veikėjus gyvai? Vaizduotės pagalba Jūs galite keliauti, atrasti, o svarbiausia tobulėti. Šiandien vis dažniau galime išgirsti kaip svarbu ugdyti mokinų kritinį mąstymą, kūrybiškumą bei bendradarbiavimo įgūdžius. Todėl mes, šių kūrybinių dirbtuvių metu norime Jums pristayti metodą, kuriame pasitelkę vaizduotę leisimės į pažinimo nuotykius.
|
14.00-14.45
|
Padėk man padaryti pačiam
|
Daiva Žiurauskienė, Lietuvos švietimo istorijos muziejaus edukatorė
|
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.30 –12.00
|
Šiandienos vaiko veiklų įvairovė
|
Vaida Adomavičienė
|
Šiandien vis dažniau girdime, kad aplink mus viskas keičiasi. Pradedant nuo žmonių iki supančios aplinkos... Tačiau šiuos pakeitimus mes, pedagogai, turime priimti, suprasti, išanalizuoti, susigyventi, prisitaikyti ir įvertinti.
Šiandien, kai aplink mus jaunoji karta gyvena technologijų pasaulyje, kai nebelieka vietos paprastumui, kūrybiškumui. Mes- pedagogai, turime ieškoti įvairių metodų ir būdų, kad pažadintume “snaudžiantį” kūrybiškumą, efektyvumą ar tiesiog vaiko IDĖJĄ.
Savo pristatyme sieksiu parodyti , kokiais metodais ir būdais dirbu su savo ugdytiniais.
Vienas iš pagrindinių dalykų, be kurio neįsivaizduoju savo organizuojamos veiklos –tai motyvuojanti aplinka grupėje ir salėje. Aplinka, kuri atitinka vaikų amžių, skatina emocionalumą, aktyvumą, poreikį bendrauti. Aplinka, kuri puoselėja saugius, pažintinius, kūrybinius vaiko gebėjimus.
Kitas svarbus dalykas - veiklų įvairovė. O svarbų vaidmenį mano organizuotose veiklose atlieka įvairūs ( mano pačios sukurti ar vaikų sugalvoti) žaidimai, žaidybinės veiklos, netradiciniai ir inovatyvūs metodai. Jų dėka savo ugdytinių gebėjimus galiu ugdyti visose srityse.
|
12.30 –14.00
|
Įtraukios veiklos grupės erdvėse.
|
Diana Vaidotienė, Aušra Smilgienė
|
Praktinių veiklų pristatymas pagal ,,Geros pradžios’’ metodiką, vaizdinės medžiagos.
|
14.15 –15.15
|
Kūrybinės dirbtuvės “Spalvų alėja”
|
Jurgita Grisiūnienė, Lina Kochanskienė
|
Kūryba yra nuolat kintantis procesas, viena kitą stumiančios spalvos ir magiškas rezultato patekimas ant popieriaus, stiklo ar kitos tekstūros paviršiaus nepalieka abejingų. Užsiėmimo metu susipažindinsime pedagogus su penkiais būdais įgalinančiais vaiką patirti sėkme kūrybiniame procese. Išskirtinėmis priemonėmis, idėjomis kurių dėka kiekvienas dalyvis susikurs savo meninius darbus.
Pateiksime 5-7 m. vaikų darbų pavyzdžius.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.00 –11.00
|
Kai pamoka neprailgsta
|
Margo Karachanova
|
Praktiniai pasiūlymai kaip įterpti žaidimus į kasdienius dalykus. Kaip mokyits, žaidžiant, ir žaisti mokynantis. Kaip mažinti atstumą tarp mokytojo ir mokinio jų tarpusavio pasitikėjimo bei bendradarbiavimo link.
|
11.45 –12.30
|
Kaip pažadinti kūrybiškumą?
|
Ieva Giniotytė, LVJC Neformaliojo švietimo mokytoja
|
|
13.00 –14.30
|
Praktiniai refleksijos vedimo būdai
|
Justina Vyšniauskaitė
|
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.15 –11.45
|
Kūrybiniai žaidimai pažinti raides bei skaičius
|
Agnė Dapkutė
|
|
12.00 –12.45
|
Priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijų ugdymas pasitelkiant „Gudragalvio“ priemones
|
Tomas Buckus, Gudragalvis
|
Pasitelkdami originalias Gudragalvio priemones pedagogai paįvairins užsiėmimus su priešmokyklinio amžiaus vaikais. Pristatomi žaidimai padės vaikams ugdytis socialinę, sveikatos saugojimo, komunikavimo, pažintinę kompetencijas.
|
14.00 –15.30
|
„Žaidimas = kūrybiškumas + mąstymas + bendradarbiaviams + malonumas + ...“
|
Asta Sakalienė
|
Žaidimai nėra vien pramoga. Jie teikia malonumo, išlaisvina mąstymą, skatina kūrybiškumą, sutelkia bendravimui ir bendradarbiavimui. Seminaro metu pateiksiu pavyzdžių ir praktiškai išbandysime keletą veiklų.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
11.00 –11.45
|
Konstrukcinio žaidimo integracija į projektinę veiklą
|
Lina Zdanavičienė, mokytoja metodininkė
|
Žaidimas- pagrindinė ir ypatinga savitikslė veikla vaikystėje. Žaidimas yra pagrindinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaiko veiklos forma.
Seminaro metu plačiau apžvelgsiu konstrukcinius žaidimus, jų naudą vaikų ugdymui(si).
Pasidalinsiu savo gerąja patirtimi ir pristatysiu projektines veiklas („Adventinis traukinukas“, „LaQ šaškės“ ir „Mūsų raidės“) su konstrukciniu žaidimu LaQ.
Seminaro dalyviai praktiškai išbandys konstruktorių LaQ.
|
12.15 –13.00
|
Konstrukcinio žaidimo integracija į projektinę veiklą
|
Lina Zdanavičienė, mokytoja metodininkė
|
Žaidimas- pagrindinė ir ypatinga savitikslė veikla vaikystėje. Žaidimas yra pagrindinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaiko veiklos forma.
Seminaro metu plačiau apžvelgsiu konstrukcinius žaidimus, jų naudą vaikų ugdymui(si).
Pasidalinsiu savo gerąja patirtimi ir pristatysiu projektines veiklas („Adventinis traukinukas“, „LaQ šaškės“ ir „Mūsų raidės“) su konstrukciniu žaidimu LaQ.
Seminaro dalyviai praktiškai išbandys konstruktorių LaQ.
|
13.15 –14.45
|
Bendrųjų kompetencijų ugdymas per saviraišką
|
Dr.Birutė Pernaravičiūtė
|
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.30 - 12.00
|
Aktyvus muzikos klausymas ir improvizacijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams
|
Daiva Štarevičienė, Kauno darželio-lopšelio „Daigelis“ vyr. mokytoja
|
Noriu pasidalinti savo patirtimi ir praktiniais įgūdžiais, kuriuos įgijau dirbant su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais. Muzikos, mus supančių garsų: gamtos, žmonių rankomis kurtų įrenginių klausymas, skatina vaizduotę. Muzikos klausymą susiejant su pasaka ar istorija, skatiname vaikus pajausti ir išreikšti garsus per judesį (improvizuoti). Šių dienų vaikams svarbūs trys pagrindiniai dalykai: vaizdas, veiksmas ir garsas.
Specialistų bendradarbiavimas su visa įstaigos bendruomene duoda puikius rezultatus: vaikai noriai dalyvauja veiklose ir džiaugiasi jų įvairove.
|
12.15 –13.45
|
Ikimokyklinio amžiaus vaikų muzikinis ugdymas: naujų galimybių paieška
|
dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė
|
Seminaras skirtas dalintis gerąja patirtimi ir apžvelgti naujausius mokslinius tyrimus ikimokyklinio muzikinio ugdymo srityje.
Didėjant visuomenės poreikiui gauti kuo daugiau vizualinės stimuliacijos, audialinis (girdimasis) suvokimas plėtojamas silpniau, ir tam tikra dalis vaikų gebėjimų yra vystomi nepakankamai. Tokia situacija lemia, kad siekiant pilnavertiško vaikų ugdymo pedagogams aktualu ieškoti patrauklių formų organizuoti muzikines veiklas ikimokyklinėse įstaigose, kas skatintų ugdytinių motyvaciją įsitraukti į šias veiklas, labiau pamilti muziką ir vyresniame amžiuje ugdyti muzikinius gebėjimus savarankiškai. Ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinės ir psichinės raidos suvokimas leidžia prognozuoti jų vystymosi etapus, poreikius ir suprasti norus.
Gerų rezultatų pasiekiama ikimokyklinį muzikinį ugdymą praturtinant įvairiais ugdymo metodų elementais iš kitų sričių, integruojant kitų mokymosi stilių vertingiausiais ir patraukliausias dalis.
|
14.15 –15.45
|
Kūrybiškumo ugdymas patiriant mokymo(si) sėkmę
|
Renata Zakarienė
|
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.15 –11.45
|
Žaisdami laviname pasitikėjimą savimi –kaip žaidimų pagalba lavinti pasitikėjimą savimi
|
Algirdas Viltrakis
|
|
12.15 –13.45
|
Žaidimai stiprinantys klasę –kaip žaidimų pagalba galime sustiprinti klasę ir pagerinti atmosferą joje
|
Algirdas Viltrakis
|
|
14.15 –15.45
|
Užduočių kūrimas, mokymasis žaidžiant –sėkmingas informacijos įsisavinimas bei asmenybės kompetencijų ugdymas (saugaus eismo, sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo įgūdžių formavimas)
|
Daiva Piličiauskienė, Agnė Račkienė, Evelina Grigonienė, Sandra Televičienė
|
Užduočių kūrimas, mokymasis žaidžiant –sėkmingas informacijos įsisavinimas bei asmenybės kompetencijų ugdymas (saugaus eismo, sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo įgūdžių formavimas)
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.30 –12.00
|
Kūrybiniai žaidimai pažinti raides bei skaičius
|
Indrė, Jovaišaitė Blaževičienė, Žaislų muziejaus direktorė
|
Žaidimas yra neatsiejama vaikystės dalis. Nei šiuo teiginiu, nei praktika iš esmės niekas neabejoja. Tai yra įgimtas aplinkos pažinimo ir įgūdžių lavinimo būdas, kuri natūraliai susilieja su vaiko kasdiene veikla. Ilgainiui žmogus praranda natūralų gebėjmą įsitraukti į žaidybines situacijas. Šis perėjimas nuo vaikystės nerimtų pažaidimų iki suaugusiųjų „rimto“ gyvenimo dažnai būna primetamas stereotipinio žaidimo, kaip dykinėjimo, suvokimo. Tačiau žvilgterkime atidžiau, ką suaugusiejį praranda užgniauždami šį gebėjimą? Kada tai nutinka? Kaip išlaikyti šį gebėjimą? Ką jis duotų suaugusiam žmogui? Aptardami šiuos klausimus suvoksime, koks svarbus šis gebėjimas kūrybiškai žmogaus būčiai.
|
12.00 –12.15
|
Žaisdami mokomės
|
Ingrida Kanapeckienė, Panavėžio l/d „Žvaigždutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja
|
Pristatomi žaidimai grupėje ir kieme, aktyvi veikla panaudojant antrines žaliavas.
|
12.15 –12.30
|
Žaidžiu ir mokausi
|
Edita Brazauskienė, Vitalija Janušonienė, Panavėžio l/d „Žvaigždutė“ auklėtojos
|
Kad pasisektų žaidimas, tam reikia sukurti atitinkamas priemones ir erdves. Jei vaikas žaisdamas patiria daug džiaugsmo, tai žaidimo metu daug išmoksta. Visada smagu matyti tobulėjančius vaikus, jų pasiekimus.
|
12.30 –12.45
|
Mokausi gamtoje ir iš gamtos
|
Jurgita Ablėnė, Panavėžio l/d „Žvaigždutė“ direktorė
|
Kiekvieną mielą smulkmeną rastą lauke mes galime panaudoti kūrybiškam ugdymo procesui.
|
12.45 –13.00
|
Kiekvienas gali ir privalo tobulėti
|
Rima Kainauskienė
Diana Aleksaitė
Giedrė Bagdonienė
Lina Butkienė
|
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
10.45 –12.15
|
„Mokymasis lyderystės „Laiminga vaikystė““
|
Loreta Simanavičienė, Edita Miežinienė
|
Vienijantys, telkiantys, aktyvieji žaidimai.
|
12.30 –14.00
|
Žaismingas ankstyvojo amžiaus vaikų kalbos ugdymas
|
Dalia Klinavičienė
|
Ankstyvasis amžius yra labai svarbus laikas vaikų kalbai ugdyti(s). Šiuo metu reikia skatinti sukelti vaiko kalbines, motorines ir emocines reakcijas į kalbą. Tam reikia sukurti tinkamą žaismingą aplinką ankstyvojo amžiaus vaikų kalbai ugdyti. Kalbos vystymasis artimai susijęs su smulkiosios motorikos išsivystymu. Intensyvūs pirštų judesiai, žaidimai aktyvina kalbinę motoriką, o tai padeda lavėti kalbiniams gebėjimams. Džiaugsmingai žaidžiant tobulėja rankų judesiai, bendroji motorika, vaikas vystosi visapusiškai. Vaikai, kuriems ankstyvajame amžiuje buvo sudaryta palanki žaisminga aplinka mankštinti pirštus, žaisti kūrybinius žaidimus, greičiau pradeda taisyklingai kalbėti, geriau artikuliuoja garsus.
|
14.15 –15.45
|
Veiksmingas mokymosi planavimas pradiniame ugdyme
|
Irina Mickevič,
Eleonora Mialdun
|
Siekiame pasidalinti savo patirtimi (pateiksime pavyzdžių, pasidalinsime jau turimomis, sukurtomis žaidimų užduotimis, kurias mokytojai galės panaudoti pamokose integruojant mokomuosius dalykus, bei praktiškai pristatysime inovatyvius metodus, kuriuos taikome pradiniame ugdyme. Kūrybinių dirbtuvių metu sukursime naujus žaidimus, kuriuos mokytojai galės panaudoti savo pamokose.
|
Laikas
|
Pavadinimas
|
Lektorius
|
Aprašymas
|
11.00 –12.00
|
Socialinis emocinis ugdymas pasitelkiant pasakas ir žaidimus
|
Jurgita Riaubytė ir Virginija Sauliūtė-Darvydė
|
|
12.30 –12.45
|
Kalbos kraitelė
|
Daiva Jučienė, Kauno l/d „Klausutis“
|
Pranešimas skirtas, pasidalinti gerąja patirtimi, įdėjomis, metodais ugdant vaikų kalbą.
|
12.45 –13.00
|
„Komandinio darbo sąveika (kūno kultūros pedagogo ir logopedo)“ ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus
|
Diana Liubinienė ir Ilona Ramoškevičienė, Kauno l/d „Aušrinė“ pedagogės
|
Dauguma pedagogų palaiko bendradarbiavimo idėjas, pripažįsta svarbų specialistų vaidmenį. Ikimokyklinėse įstaigose, kur didelė dalis vaikų turi judesio ir kalbos sutrikimų ypač svarbi specialistų sąveika.
|
13.00 –13.15
|
Spalvos vaiko gyvenime
|
Nadežda Zalevskaja, Kauno l/d „Klausutis“ auklėtoja
|
Pranešimas skirtas pasidalinti gerąja patirtimi ikimokyklinio (priešmokyklinio) ugdymo organizavime netradiciniais formatais pateikiant veiklas vizualizuotai.
|
13.15 –14.00
|
Žaidimas –vaiko mokykla
|
Laima Norkūnienė ir Anželika Duk, Vilniaus lopšelio-darželio „Krivūlė“ auklėtojos
|
Žaidimas skatina vaiko sensorinę, moralinę, socialinę raidą, lavina mąstymą, fantaziją, kūrybiškumą, savarankiškumą, iniciatyvumą, pasitikėjimą savo jėgomis, lavina gebėjimus, judesius, pažintinius procesus, turtina vaizduotę, ugdo gabumus žaisti, padeda išugdyti specifines sampratas, reikalingas suprasti įvairius gyvenimo reiškinius. Žaisdamas vaikas tobulėja ir bręsta.
|
14.15 –15.00
|
Pamoka, kurioje kiekvienas aktyvus.
|
Rima Norkienė
|
Kiekvienas mokinys gali aktyviai įsitraukti į veiklą pamokoje, jei taikomi paprasti , bet ypatingai efektyvūs ,,liniuotės” ir ,,rašiklio-kameros” metodai. Taikant šiuos metodus pamokoje, mokiniai ugdosi XXI a. gebėjimus.
|