Plaukimo ABC

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, bendradarbiaudamas su Nyderlandais, parengė ,,Plaukimo ABC“ programą, kuria siekia vaikams bei jaunimui suteikti pagrindinių, gyvybiškai svarbių plaukimo įgūdžių....

,,Plaukimo ABC“ programa sudaryta iš A, B ir C sudėtingumo lygių, kuriuose:

  • mokysitės plaukti įvairiais plaukimo stiliais, atlikti naudingus pratimus;
  • pasitelkiant simuliacinių galimų grėsmių vandenyje užduotis, mokysitės valdyti stresą;
  • sužinosite, kaip reikėtų elgtis sutraukus mėšlungiui, susidūrus su povandeninėmis srovėmis, iškritus iš valties, įsipainiojus į žoles, skęstant, šaukiantis pagalbos ir patekus į kitas keblias situacijas vandenyje.

Testavimų rezultatai: 2017 05 09

 


 

 

Įgūdžių testavimai

A LYGIO UŽDUOTYS

vaikams ir jaunimui

Plaukimas su viršutiniais rūbais

  • 1 pratimas: šuolis į vandenį kojomis iš pasirinkto aukščio; 15 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje); 12,5 m plaukimas krūtine; 12,5 m plaukimas nugara; išlipimas per baseino kraštą be pagalbos.

Plaukimas su maudymosi kostiumu

  • 2 pratimas: šuolis ant galvos; 3 m plaukimas panėrus po vandeniu; 50 m plaukimas krūtine; 50 m plaukimas nugara.
  • 3 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas krūtine; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių krūtine; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 4 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas nugara; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių nugara; 10 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 5 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 5 m plaukimas krauliu.
  • 6 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 5 m plaukimas nugara.
  • 7 pratimas: šuolis į vandenį; 60 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje).

B LYGIO UŽDUOTYS

vaikams ir jaunimui

Plaukimas su viršutiniais rūbais

  • 1 pratimas: šuolis į vandenį kojomis iš pasirinkto aukščio; 15 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje); 25 m plaukimas krūtine; 25 m plaukimas nugara; išlipimas per baseino kraštą, nesinaudojant kopetėlėmis.

Plaukimas su maudymosi kostiumu

  • 2 pratimas: šuolis ant galvos iš pasirinkto aukščio; 6 m plaukimas panėrus po vandeniu; 75 m plaukimas krūtine; 75 m plaukimas nugara.
  • 3 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas krūtine; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių krūtine; 7 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 4 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas nugara; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių nugara; 15 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 5 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 10 m plaukimas krauliu.
  • 6 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 10 m plaukimas nugara.
  • 7 pratimas: šuolis į vandenį; 60 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje).

C LYGIO UŽDUOTYS

vaikams ir jaunimui

Plaukimas su viršutiniais rūbais

  • 1 pratimas: virtimas į vandenį pusiau kūlvirsčiu pirmyn; 15 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje); 30 s plūduriavimas vandenyje laikant rankose daiktą.
  • 2 pratimas: šuolis į vandenį; 50 m plaukimas krūtine; 50 m plaukimas nugara; išlipimas per baseino kraštą be pagalbos.

Plaukimas su maudymosi kostiumu

  • 3 pratimas: pradmės šuolis į vandenį; 9 m plaukimas panėrus po vandeniu; 100 m plaukimas krūtine; kūlvirstis pirmyn; 100 m plaukimas nugara.
  • 4 pratimas: pradmės šuolis į vandenį; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje krūtine; keletas judesių krūtine; 10 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje krūtine.
  • 5 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas nugara; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje nugara; keletas judesių nugara; 20 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje nugara; 5 m plaukimas nugara.
  • 6 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 15 m plaukimas krauliu su pakelta galva.
  • 7 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 15 m plaukimas nugara.
  • 8 pratimas: pradmės šuolis į vandenį; 30 s plūduriavimas vertikalioje padėtyje, atliekant įvairius judesius; 30 s plūduriavimas vertikalioje padėtyje, naudojantis tik rankomis.
Kodėl būtent šie normatyvai yra svarbūs?

Šuolių į vandenį atlikimas – svarbu, kad staiga atsidūrus vandenyje, nepasiduotumėte panikai ir galėtumėte greitai orientuotis.

Išsilaikymas vandens paviršiuje – svarbu, kad patekus keblią situaciją, galėtumėte mažiausiomis pastangomis kuo ilgiau išsilaikyti vandens paviršiuje, atsipalaiduoti ir pasiilsėti.

Orientavimasis po vandeniu – svarbu, kad galėtumėte išsipainioti iš žolių, aplenkti pavojingą kliūtį, ištraukti dugne esantį daiktą.

Ilgesnio nuotolio įveikimas – svarbu, kadangi kuo ilgesnį atstumą galite nuplaukti nesustodami, tuo didesnė tikimybė išgyventi kritinėje situacijoje.

Išlipimas iš baseino nesinaudojant kopėtėlėmis – svarbu, kadangi vandens telkiniuose kopetėlių nėra.

Užduočių atlikimas be plaukimo akinukų ir kepurėlių – svarbu, kad staiga atsidūrus vandenyje, gebėtumėme matyti aplinką ir joje orientuotis.

 

Įvykdžius šios programos A, B ir / ar C lygius, visiems dalyviams bus įteikti diplomai, kuriuose atsispindės jų praktinių užduočių pasiekimai.

Kontaktai pasiteiravimui

El. p. Vaida.Mockeviciene@lvjc.lt, mob. tel. +370 656 31911

X
Prenumerata