SEU geroji patirtis

Vaiko gerovės filosofija

Visuomenėje yra labai klaidingas mitas, kad daugiausia ugdome kalbėjimu. Mokslas ir faktai mums sako, kad pirmiausia ugdo pavyzdys. Tik aplinka, kurioje yra brandūs žmonės, kur yra daug pozityvumo, pasitikėjimo savimi ir kitais, savęs priėmimo, empatijos, noro bendradarbiauti, galima ugdyti ir vaikus, skatinti jų ūgtį, asmeninį brandumą, – mano „Velžio“ gimnacijos psichologas Tomas Plesnevičius ir pasakoje apie socialinį emocinį ugdymą šioje įstaigoje.

Kas pa­de­da at­ra­kin­ti maiš­tin­go am­žiaus iš­šū­kius?

SEU – tai rak­tas, ku­ris pa­de­da ne tik pa­aug­liui, bet ir jo tė­vams, mo­ky­to­jams at­ra­kin­ti maiš­tin­go am­žiaus iš­šū­kius ir ras­ti pro­ble­mų spren­di­mo bū­dus – la­vin­ti gy­ve­ni­mo įgū­džius. Be jų ne­re­tai nu­ken­čia ir aka­de­mi­niai, ir ne­for­ma­lio­jo ug­dy­mo pa­sie­ki­mai“ – sako Alytaus Li­kiš­kė­lių pro­gim­na­zi­jos eti­kos mo­ky­to­ja D.Če­pa­no­nie­nė, prieš 10 metų pradėjusi dėstyti SEU.

Atvirai – apie patyčias ir būdus nuo jų apsiginti

Patyčios mokykloje – itin aktuali problema. Vykdomos įvairios programos, pedagogai mokomi, kaip reaguoti, tačiau edukologė sako, kad labiausiai pribloškia pasigėrėjimo savimi kupini mokyklos direktoriaus žodžiai: „Mūsų mokykloje patyčių nėra“. Taip tiesiog nebūna.

Besikeičianti karjeros sėkmės formulė: kaip ugdyti lyderius?

Švietimo įstatymo pataisos įpareigoja bendrojo lavinimo įstaigas į savo programas integruoti socialinį ir emocinį ugdymą. Socialiniai emociniai įgūdžiai, tokie, kaip gebėjimas vadovauti žmonėms, emocinis intelektas, gebėjimas priimti sprendimus ir kiti pasaulyje pripažįstami kaip svarbiausi gebėjimai, kurie bus reikalingi ateities darbo rinkoje. 

Socialinis ir emocinis ugdymas – šiandienos mokyklos neišvengiamybė

Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos atstovės teigimu, tinkamose rankose SEU yra unikalus instrumentas, telkiantis mokyklos bendruomenę, suteikiantis galimybę ugdyti vaikų atsakomybės jausmą, geranoriškumą, patikimumą bei lavinti kritinį mąstymą.

SEU: Kaip ugdyti vaikų emocinius gebėjimus?

Ugdymo specialistai pastebi, kad geri socialiniai, emociniai įgūdžiai praverčia įvairiose kasdieninėse situacijose, teigiamai veikia vaiko savijautą ir skatina pasitikėjimą savimi. Ką svarbu žinoti tėvams?

Mokinio socialinės-emocinės kompetencijos ne mažiau svarbios už žinias

Mokykla yra viena iš institucijų, kuri padeda įveikti kylančius sunkumus, ugdydama vaiko gebėjimą dirbti kartu su kitais, produktyviai mokytis, atlikti svarbiausius vaidmenis ne tik mokykloje, bet ir bendruomenėje, šeimoje. Kaip socialinis-emocinis ugdymas įgyvendinamas mokyklose?

Emocinis ir socialinis ugdymas – kodėl klasės padaužos iš tiesų nėra kalti dėl savo elgesio?

Valdyti emocijas, tinkamai bendrauti vaikas turi būti mokomas visą laiką, kol yra mokykloje, bet kurios pamokos ar pertraukos metu. Kokius metodus taiko emocinį ugdymą jau kelerius metus taikančios mokyklos?

Švietimas plačiau: šalia akademinių žinių – emocinis lavinimas 

Tyrimai rodo, kad socialinės ir emocinės kompetencijos augina pasitenkinimo gyvenimu ir savimi jausmą, be to, padeda „suaktyvinti“ kognityvinius gebėjimus. Mokslininkų ataskaitose pabrėžiama ir tai, kad investicijos į socialinių emocinių kompetencijų diegimą duoda užtikrintą ekonominę grąžą: užtenka įvertinti sumažėjančias išlaidas narkotikų vartojimo ir nusikalstamumo prevencijos ar sveikos gyvensenos programoms.

SEU: kas keisis naujais mokslo metais?

Žinių radijo laidoje ATVIRAS POKALBIS dalyvauja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centro direktorius Vaidas Jankauskas, pozityvaus ugdymo instituto įkūrėja, Lietuvos socialinio emocinio ugdymo asociacijos prezidentė Irma Liubertienė, švietimo ir mokslo viceministras Gražvydas Kazakevičius.

X

Prenumerata

Prenumeruodami LVJC naujienlaiškį sutinkate su organizacijos Privatumo politika.

Prenumerata