Prestižiniuose apdovanojimuose triumfavusi „Darni mokykla“ skelbia naują pradžią

Darželiai ir mokyklos kviečiami registruotis iki lapkričio 27 d.

Darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programa „Darni mokykla“, prestižiniuose verslo iniciatyvų apdovanojimuose „Swedish Business Awards 2015“ tapusi geriausia metų socialinės atsakomybės iniciatyva bei priėmusi apdovanojimą iš Lietuvos Prezidentės ir Švedijos karaliaus rankų, skelbia naujo etapo pradžią.

Darželiai ir mokyklos kviečiami registruotis iki lapkričio 27 d. el. p. migle.c@lvjc.lt

Dalyvio anketą rasite ČIA
(/media/files/Darni_mokykla_-_Dalyvio_anketa.docx)

Programos „Darni Mokykla“ tikslas – ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir gebėjimų, reikalingų kurti darnias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.

Programoje dalyvaujančios mokyklos turi įvertinti, kokį poveikį jos daro supančiai aplinkai (kokį ekologinį pėdsaką palieka) ir, išradingais būdais prisidėdamos prie aplinkos tausojimo, per metus šiuos rodiklius kaip įmanoma pagerinti. Ekologinį pėdsaką mokyklos matuoja pagal 7 kriterijus: elektros energijos, šiluminės energijos, vandens ir maisto suvartojimą, išmetamų atliekų kiekį, transporto ir mobilumo poreikius bei aprūpinimą darbo priemonėmis.

Darnaus vystymosi švietimas padeda plėtoti ir stiprinti asmenų, grupių, bendruomenių gebėjimą svarstyti klausimus ir priimti sprendimus darnaus vystymosi labui. Jis gali padėti pakeisti žmonių požiūrį ir taip suteikti jiems galimybę kurti saugesnį, sveikesnį ir turtingesnį pasaulį, gerinti gyvenimo kokybę. Darnaus vystymosi švietimas gali padėti ugdyti kritiškai mąstantį, labiau nusimanantį ir pajėgesnį žmogų, galintį svarstyti naujas vizijas, koncepcijas bei kurti.

Praėjusių metų patirtis parodė, kad dalyvauti programoje verta, nes:

  • dalyviai sutaupė tūkstančius eurų,
  • programa gali tapti veiksmingu įrankiu, padedančiu ugdyti vaikų ir jaunimo darnaus mąstymo bei elgesio įgūdžius.

2015 m. spalio 23 d. Vilniaus miesto savivaldybėje vyko programos „Darni Mokykla“ pristatymo renginys, kuriame buvo kalbama apie 2014 m. pasiektus rezultatus, darnius ugdymo organizavimo būdus, socialinių bei aplinkosauginių iniciatyvų skatinimą. Daugiau informacijos apie renginį.

Renginio pristatymai:

 




Geriausi įgyvendinti DARNIOS MOKYKLOS projektai bus apdovanoti partnerių ir rėmėjų prizais.

  • Pakuočių tvarkymo organizacija (PTO) skiria 3500 Eur suma, lauko erdvei įsirengti.

Apie 2014–2015 m. „Darnios mokyklos“ rezultatus:

Projekto dalyviai išradingais būdais prisidėjo prie aplinkos tausojimo. Kai kuriose jų įrengti rūšiavimo konteineriai, kitose patruliuoja mokiniai, prižiūrintys, kad nebūtų švaistoma elektra. Dalis mokytojų ėmė į mokyklą vykti vienu automobiliu, kavą ir arbatą gerti sutartu metu, o vienoje mokykloje elektrinį skambutį kartą per savaitę nuspręsta pakeisti varpeliais. Mokiniai patys skaičiavo mokyklos išlaidas, mokėsi apskaičiuoti asmeninį ekologinį pėdsaką ir šias žinias nešė į šeimas.

Pagrindinį projekto prizą laimėjusi Alytaus Šaltinių pagrindinė mokykla per metus ekologinį pėdsaką sumažino labiausiai – nuo 47 iki 39,6 balo (kuo balas žemesnis – tuo mokykla mažiau kenkia aplinkai). Mokyklos bendruomenė mažino elektros, šilumos energijos ir vandens suvartojimą, skatino mokinių judėjimą pėsčiomis. Paskaičiuota, kad įgyvendinant šiuos siekius per metus mokyklai pavyko sutaupyti apie 24 000 Lt (6 950 Eur). Ši mokykla apdovanota LESTO prizu – mokyklos edukacinių ir poilsio erdvių atnaujinimu. Nupirkti patogūs suoliukai, stendai ir taupi multimedijos įranga.

Naudinga dovana džiaugiasi ir Klaipėdos „Varpo“ gimnazija – šią ugdymo įstaigą už gerus elektros energijos sutaupymo rodiklius ir smagias visą mokyklos bendruomenę įtraukiančias iniciatyvas apdovanojo „Schneider Electric Lietuva“. Kartu su mokyklos energetikais įvertinusi pastato šilumos punkto ar kitų inžinerinių sistemų būklę, įmonė įdiegs reikalingus automatikos sprendimus už 1 000 eurų.

Pirmajame projekto etape ekologinio pėdsako tyrimą atliko 50, o visus mokslo metus pokyčius, leidžiančius sumažinti ekologinį pėdsaką, diegė ir įgyvendino 20 ugdymo įstaigų komandų.

X

Prenumerata

Prenumerata