Kas skiria mus nuo robotų? Gebėjimas kurti!

IT kompetencijos ne – programuotojams

Kūryba ar kūrybiškumas – viena iš tų savybių, kuri įkandama tik žmonėms. Kadangi robotų mūsų kasdienybėje daugės, gebėjimo kūrybiškai mąstyti, kurti inovacijas – naujas paslaugas, produktus svarba taip pat augs. Robotai gali mums padėti nusigauti ten kur norime greičiau, tačiau jie niekadda nebus tokie kūrybiški kaip žmonės, – pastebi Lina Blaževičiūtė, LVJC projektų vadovė.

Apie pastaraisiais metais augančią kūrybiškumo svarbą kalbėta ir Pasaulio Ekonomikos Forume. L. Blаževičiūtė pastebi, jog šiame prestižiniame renginyje išsakytos prognozės, jog per ateinančius 5 metus net trečdalis (35%) kompetencijų, aktualių šiandien, taps nebereikalingomis darbo rinkoje. Apie 2020-uosius metus turėtų įvykti ketvirtoji industrinė revoliucija atsinešianti pažengusią robotiką, biotechnologijas, dirbtinį protą ir pan. Būtent šios transformacijos pakeis tai kaip mes gyvenam ir tai kaip mes dirbam. Kai kurie darbai išnyks, tačiau atsiras naujų. Ir darbo rinkai teks su tuo susitaikyti.

2020 m. kompetencijos:

  1. Kompleksinis problemų sprendimas
  2. Kritinis mąstymas
  3. Kūrybiškumas
  4. Lyderystė bei vadovavimas žmonėms
  5. Bendradarbiavimas bei veiksmų koordinavimas su kitais
  6. Emocinis intelektas
  7. Sprendimų priėmimas
  8. Orientacija į paslaugas
  9. Gebėjimas derėtis
  10. Kognityvinis lankstumas

Akivaizdu, kūrybiškumas – viena iš trijų svarbiausių 2020 m kompetencijų, kurių kurių prireiks ateities darbuotojams. Būtent ši kompetencija padeda ne tik geriau išnaudoti, atrodo, neišsemiamas, naujų technologijų, IT programų galimybes, bet ir leidžia kurti inovacijas.

Kaip padėti mokytojams ugdyti vaikų kūrybiškumą?

Kovo 7–9 d. Vilniuje, Lietuvos vaikų ir jaunimo centre viešėjo jaunosios kartos kūrybiškumo ugdymu besirūpinantys ugdytojai – projekto „IT kompetencijos ne-programuotojams“ partneriai iš Lietuvos vaikų ir jaunimo centro, Švedijos Interaktyviojo Instituto, Liepojos Universiteto, Latvijos Verslo Mokyklos ir Viesitės (Latvija) savivaldybės. Jie sprendė, kokias būdais mokytojai galėtų naudoti nemokamas IT internetines priemones pamokų metu ir ugdyti reikiamas kompetencijas.

Kaip naudoti IT kūrybiškumui skatinti?

  • Mokytojas duoda temą pagal savo dalyką, suskirstytą potemėmis. Kiekvienai potemei mokinys turi atlikti užduotį naudojantis pateiktomis IT priemonėmis: sukurti ir parodyti kitiems moksleiviams viktoriną, sukurti filmuką ir plakatą, paruošti prezentaciją.
  • Darbas vyktų grupėse po 4, tokiu būdu taip pat ugdomos kompetencijos ir gebėjimai.
Kokias IT programas naudoti kūrybiškumui skatinti:
  • Canva.com – tai viena paprasčiausių ir patogiausių priemonių kurti unikalius bei akį traukiančius paveikslėlių dizainus. Programoje gausu nemokamų priemonių, šablonų ir detalių, kuriomis naudodamasis gali sumodeliuoti savitą produktą. Canva.com įrankių spektras itin platus. Su šia programa gali kurti plakatus, vizitines korteles, prezentacijas. Taip pat įvairius internetinius paveikslėlius atitinkančius facebook, Instagram, Twitter parametrus.
  • Kahoot – įrankis viktorinų kūrimui. Tai puiki priemonė ir mokytojams, ir moksleiviams kūrybišku, linksmu bei įdomiu būdu pasitikrinti savo ir kitų žinias.
  • VideoScribe – puiki, paprastai naudojama priemonė kurti „animaciniams“ filmukams, prezentacijoms. Priemonė labai tinkama parodyti procesui, kaip kas vyksta.
  • Prezi, Google Slides, Open Office – įdomesnės priemonės prezentacijoms paruošti.
X
Prenumerata