„Kelyje į pokyčius“ – kartu su Donecko ir Luhansko moksleiviais bei pedagogais

„Siekdami prisidėti prie pokyčių Rytų Ukrainos švietime, kryptingai tobuliname kaimyninės šalies mokytojų gebėjimus lavinti mokinių socialines ir emocines kompetencijas bei stipriname mokinių bendrąsias kompetencijas“, – pasakoja Renata Dambrauskaitė – Pėželienė, Lietuvos-Ukrainos projekto „Kelyje į pokyčius“ koordinatorė, LVJC mokymų organizatorė.

Lietuvos vaikų ir jaunimo centro iniciatyva, siekiant prisidėti prie Ukrainos reformų švietimo srityje įgyvendinimo, 2019 m. gegužę ir birželį Rytų Ukrainos moksleiviams ir pedagogams surengti socialinių emocinių kompetencijų, lyderystės įgūdžių ugdymo mokymai.

Vilniuje viešintys kaimyninės šalies mokyklų bendruomenių atstovai turėjo galimybę:

  • artimiau susipažinti su šiuolaikinės mokyklos veikimo principais,
  • praktiškai įvertinti SEU procesus Lietuvos švietimo įstaigose,
  • stebėti, kaip tai paveikia mokinių asmenybes, bendrą mokyklos atmosferą, švietimo kokybę, kaip keičia švietimo šalies sistemą.

Šie mokymai – Lietuvos-Ukrainos vystomojo bendradarbiavimo projekto „Švietimo iniciatyvų skatinimas Naujoje Ukrainos mokykloje: Kelyje į pokyčius” dalis.

Moksleivių ir pedagogų vizitų maratoną gegužės 20–24 d. pradėjo 20-ies moksleivių grupė iš penkių Luhansko srities mokyklų.

Birželio 3–7 d. juos pakeitė su švietimo įstaigų atstovai, norintys tapti mokymų vadovais iš Donecko ir Luhansko sričių.

Birželio 10–14 d. Vilniuje lankėsi penkių Donecko srities mokyklų moksleiviai.

Intensyvios 5 dienų trukmės programos metu vizitų dalyviai ne tik mokėsi – jie lankėsi Lietuvos mokyklose, dalyvavo pamokose, susitiko su Ukrainos nepaprastuoju ir įgaliotuoju ambasadoriumi J.E. ponu Volodymyr Yatsenkivskyi, Švedijos ambasadore J.E. Maria Christina Lundqvist, lankėsi LR Seime.

Edukacinių vizitų metu Lietuvos vaikų ir jaunimo centro „Tikrų mokymų“ lektoriai kartu su Ukrainos moksleiviais gilinosi į tai, kaip patiems kurti savo gyvenimą – keltis tikslus, planuoti ir įgyvendinti pokyčius, bendruomenei svarbias iniciatyvas. Mokymų vadovams LVJC lektoriai padėjo perprasti komandinio darbo bei efektyvios komunikacijos ypatumus, SEU sampratą, pažinti netradicinio ir aktyvaus mokymo metodus bei jų taikymą mokyklose, mokinių motyvavimo, kūrybiškumo, kritinio mąstymo. Mokymų vadovai iš rytų Ukrainos tobulinosi pedagogų kvalifikacijos kėlimo srityje – stiprino savo gebėjimus kurti mokymų programas pedagogams, formuoti tinkamą treineriui laikyseną ir požiūrį, gilinosi į naujausias mokymo(si) tendencijas.

Mokymų programoje daug dėmesio buvo skiriama bendradarbiavimo ir draugiškų santykių užmezgimui su aktyvių Lietuvos mokyklų moksleiviais ir mokytojais – moksleiviai lankėsi Vilniaus M. Biržiškos gimnazijoje, o mokymų vadovai susipažino su Vilniaus „

 

X
Prenumerata