„Knygų pelėdoje“ - 100 būdų sudominti vaikus skaitymu

Projektą globoja švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Knygomis sudominti galima kiekvieną vaiką. Nors tobulėjant technologijoms tai padaryti vis sunkiau – nemaža vaikų dalis knygas atsiverčia tik iš pareigos, ne iš malonumo – tačiau tikrai verta. Skaitymas turtina kalbą, skatina pasaulio pažinimą, ugdo kritinį ir kūrybinį mąstymą, pastebi Jolanta Markevičienė, festivalio-konkurso „Knygų pelėda“ organizatorė. Padėti vaikams atrasti skaitymo malonumą, o mokytojams –kūrybiškų būdų, skatinančių vaikus skaityti – svarbiausias festivalio-konkurso „Knygų pelėda“ siekis. Finalinis renginys gruodžio 4 d. vyko Lietuvos vaikų ir jaunimo centre, Vilniuje.

Efektyvus ir greitas skaitymas šiais, ypač spartaus gyvenimo tempo laikais, užtikrina sėkmingesnį mokymąsi, ugdo rašytinę ir sakytinę kalbą, atveria tautos ir pasaulio kultūros duris“, – pastebi redaktorė Agnė Bolytė, svarbiausio „Knygų pelėdos“ renginio – skaitymo čempionato užduočių dalyviams sudarytoja.

Pamėgti knygas vaikus festivalio „Knygų pelėda“ renginiuose skatino ugdymo specialistai, menininkai, naujų knygų autoriai, aktoriai. Moksleiviai dalyvavo skaitymo čempionate ir klausėsi aktoriaus Leonardo Pobedonoscevo skaitomo „Mažojo princo“, kartu su menininkėmis Anna Pavlova ir Virginija Stakioniene kūrė knygų iliustracijas, su režisiere Vida Lipskyte pagal patikusią knygos ištrauką kūrė gyvą paveikslą, judesiu perteikdami savo mintis bei išgyvenimus. Knygos „Miglų slėnio fėjų pasakos” autorė Edit Lei vaikams pasakojo, kaip gaminamos lėlės ir kartu su jais kūrė kalėdinius žaisliukus, vaikų rašytoja Evelina Daciūtė vedė kūrybinio rašymo dirbtuves, muzikinių spektaklių režisierė Aušra Norvilaitė pasakojo, kaip literatūros kūriniai tampa miuziklais ir kaip muzika sustiprina žodžio galią, animatorius Valentas Aškinis – kaip galvoje gimusias istorijas paversti animaciniais filmais. Pedagogams buvo surengti praktiniai seminarai apie kūrybiškus sprendimus, gerinančius mokinių skaitymo gebėjimus, skaitymo mokymą pradinėje mokykloje, poeziją ir pasakas vaiko gyvenime.

Festivalio metu apdovanotos visos moksleivių komandos – kiekviena už jiems būdingus ypatingus gebėjimus: išraiškingumą, komandiškumą, darnumą, įvairių menų sintezę ir kt. Atskirai įvertintos komandos, sėkmingiausiai įveikusios skaitymo užduotis bei surinkusios daugiausiai balų skaitymo čempionate.

Finaliniame renginyje dalyvavo mokyklų iniciatyvų konkurso „Knygų pelėda 2015“ laureatai:

Jauniausiųjų (1–4 kl.) grupėje susitiko Kauno Montesori mokykla-darželis „ Žiburėlis“, Telšių „Kranto“ progimnazija, Vilniaus Šaltinio pagrindinė ir Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos, Lazdijų r. Veisiejų Sigito Gedos gimnazija. Antrojoje, 5–6 kl. grupėje susitiko Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko ir Kauno Martyno Mažvydo pagrindinės mokyklos, Panevėžio „Vilties“ ir Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos bei Vilkaviškio r. Gižų Kazimiero Baršausko mokykla-daugiafunkcis centras. Trečiojoje, 7–8 kl. grupėje – Gargždų „Kranto“, Pasvalio r. Saločių Antano Poškos, Biržų Kaštonų ir Panevėžio Kazimiero Paltaroko pagrindinės mokyklos bei Visagino „Verdenės“ gimnazija. Vyriausiųjų (9–10 kl.) grupėje rungėsi Panevėžio „Minties“, Šiaulių Juliaus Janonio, Molėtų, Jonavos Senamiesčio, Ignalinos ir Klaipėdos „Aukuro“ gimnazijos.

Festivalio metu Animacijos dirbtuvėse sukurtas filmukas:

Animacinis filmas „Knygų pelėda, arba, kas gyvena mano mylimiausioje knygoje“.

Filmą kūrė 50 moksleivių - festivalio konkurso „Knygų pelėda 2015“ dalyvių, gruodžio 4 d. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre.
Kūrybines animacijos dirbtuves moksleiviams vedė ir filmą iš vaikų darbų montavo Valentas Aškinis, „Animacijos mokyklos“ vadovas.


Festivalio akimirkos:

Daugiau nuotraukų

Apie „Knygų pelėdą“:

Finaliniame renginyje dalyvavo mokyklos, kurios 2015 m. rugsėjo–lapkričio mėnesiais rengė skaitymą skatinančias iniciatyvas savo mokyklose. Šiais metais vaikų įsitraukimas į antrąją „Knygų pelėdą“ buvo ypatingai didelis: iniciatyvas rengė 56 ugdymo įstaigos – 8829 ikimokyklinukai ir moksleiviai nuo 4 iki 20 metų amžiaus. Suorganizuota beveik 200 akcijų, renginių, skaitymo popiečių ir naktų bei kūrybinių dirbtuvių. Knygas skaitė ne tik patys moksleiviai, bet ir jų draugai, tėveliai, seneliai, mokytojai bei mokyklų vadovai. Vyresni skaitė jaunesniems, mažiausi - patiems vyriausiems. Vaikai lankėsi bibliotekose, rašė ir kūrė patys, skaitė po vieną ir visa mokykla kartu.

„Knygų pelėdą“ organizuoja neformaliojo švietimo asociacija „Jaunimo akademija“ bei Lietuvos vaikų ir jaunimo centras. Projektą remia Lietuvos kultūros taryba.

Projektą globoja švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Projektą remia ir vaikams prizus įsteigė:

UNO parks nuotykių parkai, leidyklos „Tikra knyga“, „Alma Littera“, „Gimtasis žodis“, „Nieko rimto“ ir „Terra Publica“.

Daugiau informacijos

X
Prenumerata