Pandemijos kontekste, į visą pasaulį apėmusias ekologines, ekonomines, socialines problemas bei reiškinius – tokius, kaip žemės bei vandenynų tarša, klimato atšilimas, vartotojiškumas, skurdas, žmonių išnaudojimas, pervargimas – atsigręžė net ir patys didžiausi skeptikai.
Rūpinimasis „tik savo daržu“ – neveikia, nes viskas yra susiję. Vertybes ir elgesį apimantys pokyčiai akivaizdžiai reikalingi. Koronaviruso pandemija parodė, jog ši, regis, savaime egzistuojanti tikrovė, gali būti lengvai ir skausmingai sutraukyta.
Tai pradeda suprasti ne tik daugumas pasaulio valstybių vadovų, mokslo bei verslo lyderių, bet ir mokytojai, vaikai.
Pastebimas augantis šveitimo įstaigų bendruomenių susidomėjimas globaliomis problemomis ir noras dalyvauti bei rengti darnaus vystymosi aktualijoms skirtus projektus.
„Mokyklos nori dirbti kitaip – ieško būdų, kaip perorganizuoti savo veiklą, aplinką, ugdymo programas į draugiškesnes aplinkai, noriai priima iš visuomeninių ar mokslo institucijų ateinančią pagalbą, įsitraukia į organizuojamus darnaus vystymosi švietimo projektus, – pastebi Jolanta Markevičienė, Lietuvos vaikų ir jaunimo centro jau šeštąjį kartą inicijuojamo projekto „Darni Mokykla 2021“ ekspertė.
Darnaus vystymosi švietimo veiklų organizatorė dalinasi savo įžvalgomis ir pateikia 7 paprastus Maya Fischhoff įkvėptus patarimus, kaip įtraukti švietimo bendruomenes – mokyklų, darželių komandas, jaunimo grupes – į darnaus vystymosi švietimo (DVŠ) veiklas, lengvai įgyvendinamas bet kurioje ugdymo įstaigos bendruomenėje.
7 patarimai, kai įtraukti ugdymo įstaigų bendruomenes į DVŠ veiklas
1.Suteikite žinių, padėkite suprasti esmę
2. Norite, kad Jus išgirstų ir suprastų? Pasakokite pozityvias istorijas ir perteikite jas keliais skirtingais būdais
Lietuvos vaikų ir jaunimo centras ir „Darnios mokyklos“ komanda primena, kad asmeninė iniciatyva ir savanorystė bei pagalba tiems, kas labiausiai stokoja dėmesio – geriausia mokykla, kurioje išmokstame „sekti pasaulio pulsą“, tampame jautresni, atidesni šalia esantiems, labiau bendradarbiaujantys, atsakingi – įgyjame tų savybių, kurios ypač reikalingos būsimiems pasaulio lyderiams.
Darnaus vystymosi švietimas įtraukia realaus gyvenimo aktualijas į ugdymosi procesą, daro jį patrauklesniu, padeda formuoti vertybes.
Rengiant patarimus naudotasi „How to Motivate People Toward Sustainability,“ Maya Fischhoff.