Parama nuo konflikto nukentėjusiems Rytų Ukrainos regionams švietimo srityje: neformalaus ugdymo kokybės užtikrinimas 2018–2020

Situacijos analizė

Daugiau nei 3 metus trunkantis ginkluotas konfliktas Rytų Ukrainoje tarp vyriausybės pajėgų ir Rusijos remiamų kovotojų pakeitė visos šalies gyvenimą.

Remiantis ekspertų, kurie analizuoja šalių, dalyvaujančių kariniuose konfliktuose, įžvalgomis, švietimas yra viena iš svarbiausių sričių plėtojant tvarų taikos stiprinimą konflikto sąlygomis.

Saugios mokymosi aplinkos kūrimas, vaikų ir jaunimo gyvenimo įgūdžių lavinimas, ugdytojų, dirbančių su vaikais ir jaunimu kvalifikacijos kėlimas tampa reikšmingais faktoriais, padėsiančiais užtikrinti vaikų, nukentėjusių nuo karinio konflikto Rytų Ukrainoje, mokymosi proceso tvarumą bei įtraukumą.

Pastaruoju metu švietimo ekspertai ypač akcentuoja socialinių emocinių kompetencijų ugdymo(SEU) svarbai kaip procesui, kuris padeda išsiugdyti XXI amžiuje reikalingas socialines, emocines ir pažinimo kompetencijas, svarbias asmeninei ir profesinei sėkmei. SEU paremtas aktyviais mokymos metodais, sukuria saugią mokymosi aplinką palaikydamas pagarbius tarpusavio santykius tarp mokytojo ir mokinio. Neformalusis ugdymas, kaip lankstesnė, labiau nei formalusis švietimas, į besimokančiojo ir vietos bendruomenės poreikius orientuota švietimo sistema, daug greičiau perima ugdymo naujoves ir gali užtikrinti efektyvesnius ir greitesnius pozityvius pokyčius švietimo sistemoje ir paskatinti būtiną regionui socialinę transformaciją.

Projekto aprašymas

Projektu siekiama prisidėti prie Ukrainos švietimo kokybės procesų gerinimo, perteikiant Lietuvos patirtį vaikų ir jaunimo neformalaus bei socialinio ir emocinio intelekto ugdymo(SEU) srityse. Tuo tikslu Bachmuto ir Pokrovsko (Donecko sritis) bei Kremenčiuko (Poltavos sr.) ir Gorodoko (Lvovo sr.) savivaldybėse vykdomas pilotinis neformalaus ugdymo kokybės gerinimo projektas ir iš esmės keičiamas popamokinio ugdymo finansavimo modelis. Siekiant, kad šiuose rajonuose atsirastų daugiau kokybiškų NU paslaugų bei būtų atkreiptas dėmesys į būtinybę ugdyti vaikų ir jaunuolių socialines emocines kompetencijas organizuojami kvalifikacijos kėlimo kursai mokytojams bei vyks švietimo sistemos administracijos atstovų konsultacijos, kaip organizuoti kokybiškas NU paslaugas.

Taip pat siekiant didinti visuomenės supratimą apie NU ir SEU svarbą vaikų ir jaunuolių asmeninei, socialinei ir profesinei sėkmei organizuojama visuomenės informavimo ir projekto tematikos viešinimo kampanija.

Tiesiogiai į projektą bus įtraukta ne mažiau nei 500 pedagogų ir NU paslaugų tiekėjų, apie 70 švietimo sistemos administracijos atstovų, su neformaliu ugdymu supažindinti 400 moksleivių ir jų tėvų. Netiesiogiai projekto rezultatai paveiks visus dalyvaujančių rajonų ugdymo įstaigas lankančius vaikus.

Įgyvendinus projektą šiuose rajonuose keisis popamokinio ugdymo sistema, atsiras naujų NU programų ir jų tiekėjų, bus pradėti taikyti neformalaus ugdymo metodai, ugdomos moksleivių socialinės ir emocinės kompetencijos, bus paruoštos prielaidos įgyvendinti popamokinio ugdymo sistemos pertvarkymą ir kitose Ukrainos savivaldybėse.

Tikslas

Prisidėti prie Ukrainos švietimo kokybės procesų gerinimo, perteikiant Lietuvos patirtį vaikų ir jaunimo neformalaus bei socialinio ir emocinio intelekto ugdymo srityse

Uždaviniai:

1. Siekiant kelti neformalaus ugdymo kokybę bei skleisti SEU galimybes per neformalaus ugdymo veiklas, organizuoti kvalifikacijos kėlimo kursus mokytojams

2. Siekiant suteikti žinių apie kokybišką neformalaus ugdymo paslaugų teikimo organizavimą, vykdyti švietimo sistemos administracijos atstovų konsultacijas ir apmokymus.

3. Siekiant gerinti neformalaus ugdymo paslaugų kokybę bei didinti visuomenės supratimą apie SEU svarbą vaikų ir jaunuolių asmeninei, socialinei ir profesinei sėkmei, organizuoti visuomenės informavimo ir viešinimo kampaniją.

Numatomi rezultatai:

1. Bus parengti 60 mokytojų-instruktorių, kurie turės ne tik žinių bei gebėjimų moksleivių socialinio emocinio intelekto ugdymo srityje, bet ir gebės parengti kokybiškas ugdymo programas, konsultuoti kolegas. Parengti instruktoriai apmokys savo kolegas, taip supažindindami su NU ir SEU mažiausiai 600 neformalaus ugdymo pedagogų, padės jiems pasirengti akreditacijai tinkamas programas, sumažins baimes dėl besikeičiančių reikalavimų programų kokybei ir naujos finansavimo sistemos diegimo.

2. Bus apmokyti 102 švietimo sistemos administracijos atstovai iš dviejų rajonų(už švietimą atsakingi savivaldybės asmenys ir ugdymo įstaigų vadovai), kurie turės žinių apie kokybišką neformalaus ugdymo veiklų organizavimą, galės konsultuoti neformalaus ugdymo teikėjus dėl ugdymo programų kokybės, inicijuos ugdymo kokybės pokyčius savo ugdymo įstaigose.

Bus parengti savivaldybių neformalaus ugdymo veiklos organizavimo aprašai susiję su moksleivių kompetencijų ugdymu.

3. Bus sukurtas informacinis internetinis puslapis, kurį toliau administruos projekto partneriai. Puslapyje bus patalpinti edukaciniai straipsniai, su svarbia informacija moksleiviams bei jų tėvams renkantis kokybiškas neformalaus ugdymo veiklas.

– Bus suorganizuoti šeši „Tėvų ir moksleivių forumai“ – po 2 forumus kiekvienoje savivaldybėje.

– Renginių dalyviai įgis žinių apie šiuolaikinius reikalavimus ugdymo kokybei, naujas ugdymo technologijas bei inovatyvius ugdymo metodus. Atstovai iš kitų Ukrainos regionų susipažins su projekto veiklomis, inicijuojamais ugdymo sistemos ir jos finansavimo pokyčiais bei rezultatais.

– Bus išleisti trijų pavyzdžių lankstinukai (4000 vnt)

– Bus parengtos ir transliuotos per rajonų vietinę televiziją diskusijų laidos (iki 20 min.). Diskusinės laidos apie ugdymo kokybę sudarys galimybę platesnei visuomenės grupei susipažinti su vykdomu projektu bei jo tikslais, skatins susimąstyti ir visoms suinteresuotoms grupėms prisidėti prie ugdymo kokybės gerinimo.

Projektas finansuojamas LR URM Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos lėšomis.

 

X
Prenumerata