Plaukimo ABC

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, ...//// bendradarbiaudamas su Nyderlandais, parengė ,,Plaukimo ABC“ programą, kuria siekia vaikams bei jaunimui suteikti pagrindinių, gyvybiškai svarbių plaukimo įgūdžių....

,,Plaukimo ABC“ programa sudaryta iš A, B ir C sudėtingumo lygių, kuriuose:

  • mokysitės plaukti įvairiais plaukimo stiliais, atlikti naudingus pratimus;
  • pasitelkiant simuliacinių galimų grėsmių vandenyje užduotis, mokysitės valdyti stresą;
  • sužinosite, kaip reikėtų elgtis sutraukus mėšlungiui, susidūrus su povandeninėmis srovėmis, iškritus iš valties, įsipainiojus į žoles, skęstant, šaukiantis pagalbos ir patekus į kitas keblias situacijas vandenyje.

Testavimų rezultatai: 2017 05 09


Įgūdžių testavimai

A LYGIO UŽDUOTYS

vaikams ir jaunimui

Plaukimas su viršutiniais rūbais

  • 1 pratimas: šuolis į vandenį kojomis iš pasirinkto aukščio; 15 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje); 12,5 m plaukimas krūtine; 12,5 m plaukimas nugara; išlipimas per baseino kraštą be pagalbos.

Plaukimas su maudymosi kostiumu

  • 2 pratimas: šuolis ant galvos; 3 m plaukimas panėrus po vandeniu; 50 m plaukimas krūtine; 50 m plaukimas nugara.
  • 3 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas krūtine; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių krūtine; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 4 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas nugara; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių nugara; 10 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 5 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 5 m plaukimas krauliu.
  • 6 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 5 m plaukimas nugara.
  • 7 pratimas: šuolis į vandenį; 60 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje).

 

 

B LYGIO UŽDUOTYS

vaikams ir jaunimui

Plaukimas su viršutiniais rūbais

  • 1 pratimas: šuolis į vandenį kojomis iš pasirinkto aukščio; 15 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje); 25 m plaukimas krūtine; 25 m plaukimas nugara; išlipimas per baseino kraštą, nesinaudojant kopetėlėmis.

Plaukimas su maudymosi kostiumu

  • 2 pratimas: šuolis ant galvos iš pasirinkto aukščio; 6 m plaukimas panėrus po vandeniu; 75 m plaukimas krūtine; 75 m plaukimas nugara.
  • 3 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas krūtine; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių krūtine; 7 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 4 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas nugara; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje; keletas judesių nugara; 15 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje.
  • 5 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 10 m plaukimas krauliu.
  • 6 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 10 m plaukimas nugara.
  • 7 pratimas: šuolis į vandenį; 60 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje).

C LYGIO UŽDUOTYS

vaikams ir jaunimui

Plaukimas su viršutiniais rūbais

  • 1 pratimas: virtimas į vandenį pusiau kūlversčiu pirmyn; 15 s laikymasis vertikalioje padėtyje (mynimas vietoje); 30 s plūduriavimas vandenyje laikant rankose daiktą.
  • 2 pratimas: šuolis į vandenį; 50 m plaukimas krūtine; 50 m plaukimas nugara; išlipimas per baseino kraštą be pagalbos.

Plaukimas su maudymosi kostiumu

  • 3 pratimas: pradmės šuolis į vandenį; 9 m plaukimas panėrus po vandeniu; 100 m plaukimas krūtine; kūlverstis pirmyn; 100 m plaukimas nugara.
  • 4 pratimas: pradmės šuolis į vandenį; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje krūtine; keletas judesių krūtine; 10 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje krūtine.
  • 5 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas nugara; 5 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje nugara; keletas judesių nugara; 20 s plūduriavimas horizontalioje padėtyje nugara; 5 m plaukimas nugara.
  • 6 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 15 m plaukimas krauliu su pakelta galva.
  • 7 pratimas: atsispyrimas nuo sienelės ir slinkimas; 15 m plaukimas nugara.
  • 8 pratimas: pradmės šuolis į vandenį; 30 s plūduriavimas vertikalioje padėtyje, atliekant įvairius judesius; 30 s plūduriavimas vertikalioje padėtyje, naudojantis tik rankomis.
Kodėl būtent šie normatyvai yra svarbūs?

Šuolių į vandenį atlikimas – svarbu, kad staiga atsidūrus vandenyje, nepasiduotumėte panikai ir galėtumėte greitai orientuotis.

Išsilaikymas vandens paviršiuje – svarbu, kad patekus keblią situaciją, galėtumėte mažiausiomis pastangomis kuo ilgiau išsilaikyti vandens paviršiuje, atsipalaiduoti ir pasiilsėti.

Orientavimasis po vandeniu – svarbu, kad galėtumėte išsipainioti iš žolių, aplenkti pavojingą kliūtį, ištraukti dugne esantį daiktą.

Ilgesnio nuotolio įveikimas – svarbu, kadangi kuo ilgesnį atstumą galite nuplaukti nesustodami, tuo didesnė tikimybė išgyventi kritinėje situacijoje.

Išlipimas iš baseino nesinaudojant kopėtėlėmis – svarbu, kadangi vandens telkiniuose kopetėlių nėra.

Užduočių atlikimas be plaukimo akinukų ir kepurėlių – svarbu, kad staiga atsidūrus vandenyje, gebėtumėme matyti aplinką ir joje orientuotis.

 

Įvykdžius šios programos A, B ir / ar C lygius, visiems dalyviams bus įteikti diplomai, kuriuose atsispindės jų praktinių užduočių pasiekimai.

Kontaktai pasiteiravimui

El. p. Vaida.Mockeviciene@lvjc.lt, mob. tel. +370 656 31911

X

Prenumerata

Susisiekite Prenumerata