Kaip praplėsti namų erdvę karantino laikotarpiu?

Prasidėjus karantinui, visi moksleiviai ir didžioji dalis suaugusiųjų užsidarė namuose – bendravimas, mokymasis, darbai ir pramogos persikėlė į internetą.

Net ir didžiausi naujųjų skaitmeninių technologijų skeptikai, norėdami praplėsti keturias savo namų sienas ir susisiekti su bičiuliais, klasiokais ar kolegomis, ėmė gilintis į virtualias bendravimo ir dalinimosi platformas.

Nors prasidėjusi masinė skaitmenizacija ne visada sekasi sklandžiai – stringa internetas, „lūžta“ programos – tai didelis žingsnis pirmyn, praplečiantis bendravimo, bendradarbiavimo, mokymosi ir pramogų galimybes bei atveriantis joms naujas, virtualias erdves.

Pastarąjį dešimtmetį mokyklai ir visai švietimo sistemai buvo priekaištaujama, jog dėl per lėtai vykstančių pokyčių ji nebeatliepia besikeičiančios visuomenės lūkesčių. Atsirado galimybė šį atotrūkį sumažinti ir žalingą nuostatą pakeisti.

Veiklos skirtingose virtualiose erdvėse

Bendravimo platformos, tokiomis, kaip Zoom.us – tai tik pati pradžia.

Audrius Laurutis (jaunimui skirtų edukacijų mokymų vadovas, Lietuvos vaikų ir jaunimo centro lektorius, InteractmediaLT įkūrėjas) įsitikinęs, jog ne dienomis, o valandomis tobulėjančias virtualios bei papildytos realybės technologijas pažinti verta. „VR gali paįvairinti, palengvinti, padaryti interaktyvesniu, kilstelti į kitą lygį namuose likusių vaikų, tėvų ir mokytojų bendravimą, mokymąsi, pramogas. Tokie įrenginiai, kaip pvz. „Oculus Quest“, ar galingesni „HTC Vive“, „Samsung Odyssey“ leidžia patirti kur kas daugiau nei prabrangus mobilus telefonas, o kainuoja perpus mažiau“, – pasakoja Audrius.

Vienas įdomesnių virtualios realybės reiškinių, pasak A. Lauručio – socialinės erdvės, tokios, kaip Rec Room, VR Chat ar Alt Spalce.

Ypač aktualiomis šios erdvės tampa karantino metu, kai nemaža dalis anksčiau gyvai vykdavusių renginių, mokymų persikelia į virtualią realybę. Šiose erdvėse galima prisijungti prie kitų organizuojamų renginių, susitikimų ar mokymų arba visa tai rengti patiems – jos praverčia, kaip renginių ar mokymų organizavimo platformos.

  • Alt Space erdvėje nuolat rengiami Stand up komedijų šou, meditacijos, kūrybinio rašymo užsiėmimai, akustinės muzikos vakarai ir įvairių uždarų bendruomenių susitikimai.
  • Rec Room erdvėse galima žaisti įvairiausius žaidimus – stalo tenisą, krepšinį, dažasvydį.
  • BIG Screen skirta negalintiems gyventi be kino teatrų. Šios VR aplikacijos pagalba savo kambaryje galima sutalpinti milžinišką kino ekraną. Kaip ir tikrame kino teatre reikia nusipirkti bilietą ir kartu su žiūrovais iš viso pasaulio laukti kol prasidės norimas kino seansas. Jei vis dėlto kinas nebus toks įdomus, kaip tikėtasi, kitus žiūrovus galėsite apmėtyti spragėsiais ar tiesiog pasikalbėti su naujai sutiktu bičiuliu.

Tie, kas jaučia patys turį, ką pasakyti kitiems, vos keliais mygtuko spustelėjimais gali susikurti virtualios realybės kambarį ir pakviesti ten draugus, klasę ar bendraminčius iš viso pasaulio.

Daug tobulėjimo galimybių šiandien galima rasti ir panaršius internete.

Mokykimės užsienio kalbų

Atsiradus laisvo laiko verta mokytis užsienio kalbų, kurioms įprastai neužtekdavo laiko. Galbūt mintis skamba kiek keistai, kai didelė dalis pasaulio šalių užsidarė sienas, tačiau tikėtina, kad karantinas ilgai netruks.

Viena patraukliausių aplikacijų, pasak Audriaus Lauručio, yra „Duolingo“. Ši sužaidybinta ir tikrai labai profesionaliai sukurta sistema leidžia tobulėti tiesiog nejučiomis.

„Stokime“ į universitetą ar išbandykime nuotolinius mokymus

Kodėl gi ne ? Viena populiariausių platformų Coursera. Dalis studijų programų, kursų čia – nemokami, už kai kuriuos teks susimokėti.

Tie, kas dar nėra pasiryžęs tapti akademinės bendruomenės nariu – gali mokytis, tiesiog iš „pasidaryk pats“ (angl. DIY) video filmukų. Tai puiki galimybė išmokti ir ką nors pasigaminti patiems, savo rankomis – sukonstruoti naują baldą, susikurti interjero puošmeną, išmokti groti gitara ar kitu muzikos instrumentu.

Susikurkime personalizuota Drag and Drop aplikacija

Drag and Drop principu galima susikurti savo personalizuotą aplikaciją (apps’ą). Ji padeda smagiau ir labiau įsitraukti siekti išsikeltų tikslų bei džiaugtis mokymosi procesu.

Pasak Audriaus Lauručio, jį patį susikurti savo pirmąją aplikaciją  paskatino noras mokytis sklandyti sklandytuvu ir nemaloniai nustebinusių vienuolika šiam tikslui pasiekti privalomų teorinių egzaminų su šimtais klausimų. Visiškai nemokėdamas programuoti, Audrius susikūrė sklandymo egzaminų  aplikaciją. Tai padarė tiesiog įvedęs į Google „build app free quiz“. Atsidaręs pirmą pasitaikiusią platformą Audrius į ją įsitempė įvairius blokelius. Naująją aplikaciją įsirašė į telefoną, mokydamasis rinko taškus ir kur kas įdomiau ruošėsi egzaminams. Jo aplikacijoje buvo net Hall of Fame (šlovės lenta), kurioje jis visuomet buvo pirmas.

Audrius kviečia visus sekti jo pavyzdžiu arba eiti dar toliau – susikurti aplikaciją, kuri, pavyzdžiui, automatiškai atrinkinėtų ir siųstų mėgstamiausius memus iš mylimiausių socialinių tinklų ir pan.

Nemokėjimas programuoti, pasak LVJC lektoriaus – ne pasiteisinimas. Šiais laikais tai svarbus, tačiau nebūtinas įgūdis ir tie, kurie moka programuoti, pasirūpino, kad ir Jūs galėtumėte būti aplikacijų kūrėjais.

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras atkreipia dėmesį į tai, kad keturios namų sienos gali tapti ne stabdžiu, o nauja galimybė, tramplinas ir šuolis. Pasinaudokime juo.

Pandemijos sukelti nepatogumai ilgainiui užsimirš. Tačiau įgytos žinios, įgūdžiai bei sunkūs, bet įdomūs išgyvenimai, išliks ilgam.

X
Prenumerata