Nacionalinis socialinio ir emocinio ugdymo forumas

Apie socialinio ir emocinio ugdymo svarbą tiek asmens, tiek visuomenės gerovei garsiai kalba viso pasaulio mokslininkai, švietimo, sveikatos, ekonomikos ekspertai. Gebėjimas geriau suprasti save, įveikti kasdienius sunkumus, empatiškai bendrauti ir priimti protingus sprendimus yra įgūdžiai, būtini ir sveikatos puoselėjimui, ir sėkmingam darbui. Nuoseklus socialinis ir emocinis ugdymas (SEU) mokyklose yra siejamas su geresne psichine sveikata, žemesniais smurto, rizikingo elgesio ir žalingų įpročių rodikliais, aukštesniu pilietišku elgesiu ir geresniais mokymosi pasiekimais.

Pastaraisiais metais SEU skiriamas ypatingas dėmesys Lietuvos švietimo sistemoje: pedagogai privalo reguliariai tobulinti savo kompetenciją šioje srityje; mokyklose stiprinamos ilgalaikės SEU bei prevencinės programos; savivaldybės imasi stebėti asmens gerovės rodiklius; LR Seimas 2020-uosius paskelbė Vaikų emocinės gerovės metais.

Ar šios socialinio ir emocinio ugdymo skatinimo priemonės efektyvios ir pakankamos? Ką Lietuvai pataria SEU praktikai, Lietuvos ir užsienio ugdymo ekspertai? Praktiniams SEU įgyvendinimo aspektams, SEU galimybėms bei perspektyvoms Lietuvoje ir yra skirtas „Nacionalinis socialinio ir emocinio ugdymo forumas“, rengiamas Vilniuje, 2020 sausio 22 d.

Forumo dalyvius pasveikins LR sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.

Pranešimus skaitys Lietuvos ir užsienio ekspertai:

  • Susan Keister, socialinio ir emocinio ugdymo ekspertė, CASEL (Collaborative for Academic, Social,
    and Emotional Learning
    ), JAV;
  • dr. Markus Talvio, Helsinkio universitetas, Suomija;
  • dr. Kęstutis Skauminas, gydytojas neurochirurgas, LSMU Neuroonkologijos institutas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas;
  • prof. dr. Jolanta Urbanovič, LR švietimo, mokslo ir sporto viceministrė.

Ugdymo ekspertai iš Lietuvos ir pasaulio pristatys savo darbus bei įžvalgas SEU srityje; kvies diskutuoti apie socialinio ir emocinio ugdymo situaciją, kryptis, galimybes Lietuvoje; skatins ieškoti būdų, kaip, efektyviai bendradarbiaujant, sukurti matomą ir tvarų socialinį ir emocinį ugdymą mokyklų, savivaldybių, valstybės lygmenyse.

Renginyje ketinama pristatyti 2018–2019 m. tarptautinio mokinių ir mokytojų tyrimo „Learning to Be“ rezultatus. Lietuvoje, Latvijoje, Slovėnijoje, Italijoje ir Ispanijoje vykdytas tyrimas atskleidė, jog sistemingai veikiant, vos per pusmetį galima pasiekti reikšmingų teigiamų rezultatų SEU – išmokyti vaikus geriau pažinti savo emocijas, asmenines savybes ir poreikius, geriau susikaupti, susitvardyti iškilus sunkumams.

Forumo dalyviai turės galimybę susipažinti su projekto „Learning to Be“ metu parengtu metodiniu rinkiniu socialinių ir emocinių gebėjimų ugdymui ir vertinimui mokyklose. Jau netrukus šis rinkinys bus laisvai prieinamas elektroninėje erdvėje, lietuvių, latvių, slovėnų, italų, ispanų ir anglų kalbomis bei, kaip tikimasi, padės stiprinti SEU praktiką Lietuvos ir kitų Europos šalių mokyklose.

  • Nacionalinis socialinio ir emocinio ugdymo forumas – tai baigiamasis tarptautinio švietimo projekto „Learning to Be“ renginys.
  • Jį organizuoja Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei Socialinio ir emocinio ugdymo institutas, drauge įgyvendindami tarptautinį švietimo politikos bandymų projektą „Learning to Be“, bendrai finansuojamą pagal Europos sąjungos programą Erasmus+.

Nacionalinis socialinio ir emocinio ugdymo forumas vyks sausio 22 d., trečiadienį, 10 val., Viešbutis „Crowne Plaza Vilnius“, M. K. Čiurlionio g. 84, Vilnius. Dalyvių registracija – nuo 9.00 val.

Dėl dalyvavimo detalių ar kylančių klausimų prašome susisiekti su šio projekto vadovu Tomu Rakovu. El. p. tomas.rakovas@lvjc.lt, Tel. 8 678 06610

 

 

X
Prenumerata