Plaukimo treniruotės, užkertančios kelią nelaimėms (III dalis)

Plaukimo treniruotės, užkertančios kelią nelaimėms (III dalis)


I pasakojimų dalį rasite ČIA

II pasakojimų dalį rasite ČIA

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis Lietuvos vaikų ir jaunimo skęstamumo rodiklis yra 8 žmonės 100 tūkstančių gyventojų. Per metus mes netenkame visos klasės! Siekiant tai sustabdyti ir užkirsti kelią nelaimėms vandenyje bei prie vandens, neužtenka tik gebėjimo plaukti – vaikus būtina mokyti ir to, kaip elgtis vandenyje sudėtingų situacijų metų, tarkime, įkritus į jį su drabužiais.

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras (LVJC), siekdamas atkreipti dėmesį į šią opią skęstamumo problemą, ėmėsi vykdyti Lietuvos plaukimo federacijos koordinuojamą, Švietimo ir mokslo ministerijos bei Kūno kultūros ir sporto departamento finansuojamą projektą „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“. Prie projekto jungiasi vis daugiau mokyklų, viena kurių – Vilniaus „Vilnies“ pagrindinė mokykla. Apie tai, kaip sekasi „Vilnies“ moksleiviams, papasakos jų mokytoja Renata Tekorienė ir plaukimo trenerė Gerūta Griciuvienė.


Vilniaus „Vilnies“ pagrindinės mokyklos mokytoja Renata Tekorienė


Kas paskatino Jus prisijungti prie LVJC vykstančios programos „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje?“

Tai buvo moksleivių tėvelių idėja – jie, besirūpindami saugiu vaikų elgesių vandenyje ir prie vandens, pasiūlė dalyvauti šioje programoje, netgi patys organizavo vaikų atvežimą į / iš užsiėmimų baseine! :)


Pirmieji užsiėmimai – kokį įspūdį jie paliko vaikams, kaip jiems sekėsi?

Nuo pirmų užsiėmimų vaikams viskas tiko ir patiko! Vieni atėjo jau šiek tiek mokėdami plaukti, bet dauguma visiškai nesilaikė ant vandens, tad turėjo atkakliai padirbėti. Visgi mažieji mokėsi su malonumu – dėka smagios ir saugios aplinkos :)


Kokie rezultatai yra dabar?

Vaikai išdrąsėjo, be baimių atlieka užduotis dideliame gylyje, nardo, plaukia įvairiais stiliais ir svarbiausia – tai daro be pagalbinių priemonių.


Jūsų nuomone, kokią didžiausią naudą vaikams teikia plaukimo bei saugaus elgesio vandenyje mokymasis?

Svarbiausia yra tai, jog vaikai išmoksta taisyklingo kvėpuoti, orientuotis būnant po vandeniu. Žinoma, smagu ir tai, jog mažieji stiprėja fiziškai, lavina judesių koordinaciją ir džiaugiasi tobulindami plaukimo įgūdžius.


LVJC plaukimo trenerė Gerūta Griciuvienė


Kaip savo plaukimo įgūdžius vertino programą „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje?“ pradėję lankyti „Vilnies“ mokyklos vaikai?

Daugelis vaikų manė, kad moka plaukti, tačiau, kaip vėliau paaiškėjo – pervertino savo galimybes. Todėl mes, plaukimo treneriai, įvertinę realius jų gebėjimus, paskirstėme mažuosius po mažąjį baseiną (išmokti plaukti) ir didįjį baseiną (tobulinti plaukimo įgūdžius).


Vanduo, šiluma, žaidimai – kaip vaikus visgi privedate prie to, jog reikia išmokti ir rimtų dalykų., pvz, kaip pasiekti krantą, į vandenį įkritus su drabužiais?

Mokome vaikus to, jog vandenyje – nemokant plaukti, saugiai elgtis – laukia ne vien malonumai ir pramogos, bet ir grėsmė. Tad svarbu pirmiausia išmokti įvairių plaukimo būdų, o tik tada – nerti į pramogas J


Kaip šiuose užsiėmimuose laviruojate tarp to, jog vaikai, sužinoję vandens grėsmes, visgi nebijotų lįsti į vandenį (žinoma, prieš tai išmokę plaukti ir saugiai elgtis)?

Užsiėmimuose mokome ne vien skirtingų plaukimo stilių, bet ir nėrimo į tolį, į gylį, taip pat – šuolių į vandenį, kūno padėties keitimo plaukiant. Kitaip tariant, padedame vaikams visapusiškai pažinti vandenį, judėjimo jame galimybes.


Kilus klausimams apie šiuos užsiėmimus, galite kreiptis el. p. [email protected]

Paskelbta: Balandžio 11, 2016

X
Prenumerata