Žymos seu-tevams rezultatai:

Projektai
  • Gebėjimą atsispirti neigiamam poveikiui stiprina mokyklos ir tėvų bendradarbiavimas

    Atpažinti grėsmes, pavojus ir išmokti atsispirti neigiamam poveikiui – radarą su tokiais gebėjimais ne vienas norėtume įtaisyti savo vaikams. Tačiau kasdien jausdami didžiulę atsakomybę už jų saugumą galime kliautis tik mūsų pačių įdiegtomis asmeninėmis savybėmis, moralinėmis nuostatomis ir vaiko saviverte. Ko dar kovoje su neigiamo poveikio baubais nereikėtų pamiršti nei tėvams, nei mokytojams?

  • Drausti, bausti, ar viską leisti?

    Amžinas klausimas – kokie tėvai savo vaikams turėtume būti – griežti, ar atlaidūs? Nors vienareikšmiško atsakymo nėra, norintiems užauginti aukšto emocinio intelekto vaiką, psichologai rekomenduoja rinktis griežtesnių tėvų vaidmenį. „Griežtas” šiame kontekste nereiškia rėkiantis ar viską draudžiantis, o gebantis kurti ir nuosekliai laikytis drausmės ir disciplinos principų.

  • Svarbiausi emociniai poreikiai ir gebėjimas juos tenkinti

    Kai užtikrinamas bent minimalus fizinis saugumas, imame kalbėti apie tai, kaip vaikas jaučiasi.” Apie emocinį intelektą bei emocinius poreikius imama kalbėti vis garsiau, vis labiau įsitikinama jų svarba vaiko raidai. I. Liubertienė įvardina 7 bazinius emocinius poreikius ir jų vaidmenį vaiko gyvenime.

  • Įvardijo visas ateities lyderių savybes – tik kur viso to išmokti?

    Tarptautiniai tyrimai rodo, kad labiau emociškai išprusę žmonės geriau susidoroja su gyvenimo iššūkiais, lengviau suvaldo net neigiamas emocijas, rečiau patiria nuotaikų svyravimus. Jiems paprasčiau įvardyti savo jausmus, dirbti kolektyve, prisiimti atsakomybę.

  • Kaip mėgstama veikla padeda nuraminti šėlstančias emocijas?

    Jau nuo šių mokslo metų pradžios visi Lietuvos pedagogai turi galimybę mokytis socialinių-emocinių kompetencijų. Baigę specialius mokymus jie gebės pastebėti nusiminusį, psichologinių, socialinių problemų kamuojamą vaiką ir jam padėti pokalbiais, patarimais, kitais metodais. Tai sėkmingai gali daryti ir būrelių vadovai, suteikdami vaikams pasitikėjimo savimi ir įgalindami problemas išspręsti greičiau.

  • Kodėl ginčus su vaikais verta paversti derybomis

    Kuo dažniau moralizavimą ir pyktį kasdienėse situacijose keisime derybomis, tuo įtikinamiau savo pavyzdžiu mokysime vaikus problemas bei konfliktus su bendraamžiais spręsti argumentuotu pokalbiu ir siekti kompromiso. Parodykite vaikui, kad ne konfliktas, pyktis ir reikalavimai, o būtent derybos yra veiksmingiausias būdas susitarti ir problemą paversti galimybe.

  • Gebėjimas spręsti problemas – neatsiejama augimo dalis

    Jei vaikui teiksime pagalbą, kai ji nėra būtina, dirbtinai saugosime jį nuo sunkių situacijų ir visus sprendimus priimsime už jį – neišmokysime svarbaus įgūdžio – pačiam ieškoti problemų sprendimo būdų. Gebėjimas spręsti problemas – neatsiejama augimo dalis.

  • Motyvacija ir disciplina – neatskiriamas duetas, tiesiantis kelią į sėkmę

    Kas gi ta motyvacija ir kaip ji lemia vaiko pasiekimus? Kaip ją pakurstyti? Ar nuolatinis tėvų rūpestis mokymosi procesu ir pasiekimais, augina vaiko motyvaciją ar ją slopina?

  • Žaidimas – generalinė gyvenimo repeticija

    „Užteks žaisti, eik mokytis“ – nejau nebetikite žaidimo galia, jei tai karts nuo karto primenate savo vaikui? Kodėl žaidimas dažnai nuvertinamas ir klaidingai painiojamas su neatsakingumu, nerimtumu? Kam tada šis gebėjimas mums duotas?

  • Kas ta savitvarda – kaip mokyti savo vaikus suvokti, pažinti ir valdyti emocijas

    Būti emocionaliu, išgyventi teigiamus ir neigiamus jausmus – normalu ir žmogiška. Psichologai teigia, kad visos emocijos yra geros ir reikalingos, tik kartais jas netinkamais būdais ištransliuojame į išorę, ypač, kai supykstame.

  • Emocinis intelektas – kuo jis svarbus ir kaip jį ugdyti

    Išgirdus žodį intelektas, klausimų dėl jo reikšmės nebekyla. O štai emocinis intelektas verčia stabtelėti ir susimąstyti – kas tai ir kodėl jį raginama lavinti nuo pat mažumės, kodėl apie jį kalbama vis dažniau. Emocinis intelektas, apibrėžiamas kaip gebėjimas suprasti savo ir kitų žmonių emocijas, ir jis tėvams, auginantiems vaikus, vis dar atrodo mažiau vertingas ir mažiau lemiantis sėkmingą ateitį, nei kognityvinis intelektas, grįstas žiniomis, mąstymu, atmintimi.

  • Emocinio intelekto ABC

    Emocinis intelektas daugeliui iš mūsų tėra tik populiari frazė, kuri dažnai skamba, bet nelabai aišku kas po ja slypi. Nemistifikuojant terminų - EQ yra gebėjimas suprasti save ir supančios aplinkos siunčiamus signalus bei adekvačiai į juos reaguoti. Vaikystėje tai ypatingai opi problema, nes mažieji dar tik bando pažinti save ir savo emocijas. Kaip mes, suaugusieji, galėtume jiems padėti?

X
Prenumerata